مدیر کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو درباره نحوه تزریق واکسن کرونای پولی و خارج از اولویت توضیحاتی را ارائه کرد.

توضیح درباره نحوه تزریق واکسن کرونای پولی و خارج از اولویت

سلامت نیوز:مدیر کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو درباره نحوه تزریق واکسن کرونای پولی و خارج از اولویت توضیحاتی را ارائه کرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، «سید حیدر محمدی» مدیر کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو ، با اشاره به اظهارات سخنگوی ستاد کرونا در مورد اینکه اگر فردی می‌خواهد، زودتر از موعد مقرر واکسن کرونا دریافت کند، باید هزینه‌ی آن را بپردازد، بیان کرد: الان واکسن را به شکل رایگان تزریق می‌کنیم و اولویت بندی را نیز وزارت بهداشت اعلام می‌کند که اول چه گروه‌هایی واکسینه شوند، که بر این مبنا به ترتیب کادر درمان، بیماران صعب العلاج و سالمندان بالای ۶۰ سال و بعد ۵۰ سال در اولویت‌ هستند.


وی ادامه داد: اما شاید افرادی باشند که در این اولویت‌بندی‌ها جایی نداشته باشند و بخواهند واکسن را زودتر تزریق کنند، از همین رو ما به شرکت‌ها گفتیم تا واکسن را وارد کنند تا بعد به شکل پولی در داروخانه‌ها به فروش برسد.


محمدی افزود: بنابراین آن افرادی که برای تزریق واکسن عجله دارند و نمی‌خواهند طبق اولویت بندی ما پیش بروند، می‌توانند خارج از اولویت به داروخانه مراجعه کنند و واکسن بخرند.


وی گفت: در حال حاضر هنوز واکسنی به این شکل که گفتم وارد کشور نشده است و اگر واکسن از بخش خصوصی وارد شد، اعلام می‌کنیم تا اگر کسی می‌خواهد برود و از داروخانه تهیه کند.


محمدی ادامه داد: در غیر این صورت باید طبق اولویتی که وزارت بهداشت اعلام کرده، تزریق را انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha