سلامت نیوز : یك متخصص پوست و مو گفت: مصرف میوه‌های سرشار از آنتی اكسیدان(زرد، نارنجی و ارغوانی) در وعده افطار و سحر برای پوست ضروری است.

مجتبی امیری در گفت‌و‌گو با فارس  اظهار داشت: تغذیه مناسب برای رشد مو بسیار اهمیت دارد.

وی گفت: دریافت پروتئین و كالری اگر كمتر از نیاز بدن باشد، موجب ریزش مو می‌شود. هر زمان كه مو یا ناخن با كمبود ویتامین مواجه شود، این كمبودها 3 تا 4 ماه بعد اثر خود را بر روی پوست و مو می‌گذارد.

این متخصص پوست و مو افزود: كسانی كه از رژیم‌های كم‌كالری و كم‌پروتئین پیروی می‌كنند بیشتر در معرض خطر ریزش مو قرار می‌گیرند.

امیری اضافه كرد: اگر فردی در زمان افطار و سحر از مواد غذایی سرشار از ویتامین‌ها و املاح استفاده كند هیچ ضرری به مویش نمی‌رسد.

وی بیان داشت: هرگونه كمبود و سوء تغذیه بر عملكرد ارگان‌های بدن تأثیر می‌گذارد. در وعده افطار افراد از میوه‌ها و سبزی‌های سرشار از آنتی اكسیدان بیشتر استفاده كند.

این متخصص تغذیه ادامه داد: افراد در وعده افطار و سحر به جای مصرف مواد غذایی كم‌ارزش و پرحجم از مواد غذایی با ارزش و كم‌حجم مثل میوه‌ها و سبزی‌ها استفاده كنند.

سبزی‌ها و میوه‌های زرد و نارنجی و ارغوانی رنگ مانند پرتقال، هویج، انگور قرمز و آلو قرمز سرشار از آنتی اكسیدان هستند كه از بروز سرطان‌ها پیشگیری می‌كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha