سلامت نیوز : دبیر كل ستاد مبارزه با مواد مخدر از اختصاص 25 هزار فرصت شغلی به معتادان پاك شده در استان‌های مختلف كشور خبر داد.

 مصطفی محمد نجار در مراسم افتتاح نخستین مركز اقامت درمان اجباری معتادان كشور در اراك اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته در سال جاری 2 میلیون و 500 هزار فرصت شغلی در كشور ایجاد خواهد شد كه از این میزان 25 هزار فرصت شغلی به منظور بازگشت معتادان به جامعه به معتادان پاك‌شده اختصاص یافته است.

وی تصریح كرد: در حال حاضر 400 هزار معتاد پاك شده در كشور وجود دارد كه دولت توجه ویژه‌ای به اشتغال و مسكن این افراد دارد.

وزیر كشور با اشاره به احداث مركز اقامت درمان اجباری معتادان در 5 استان كشور خاطرنشان كرد: این مراكز به صورت پایلوت در استان‌های خراسان شمالی، فارس، خراسان رضوی، تهران و مركزی راه‌اندازی خواهند شد كه استان مركزی به عنوان نخستین استان كشور موفق شد این مركز را در كمتر از 4 ماه آماده و به بهره‌برداری برساند.

محمد نجار با بیان اینكه بر اساس ماده 15 قانون وزارت بهداشت موظف است نسبت به ایجاد مراكز درمان معتادان با همكاری وزارت كشور اقدام كند، ادامه داد: امروز نگاه مسئولان به معتاد نگاه به یك فرد بیمار است كه باید تحت درمان و مداوای روحی و جسمی قرار گیرد.

وزیر كشور تأكید كرد: ایران یك كشور اسلامی است و هم‌اكنون به عنوان یك الگو برای دیگر كشورها مطرح است بنابراین شایسته و زیبنده این جامعه نیست كه جوانان آلوده به مواد مخدر داشته باشد.

وی اضافه كرد: در حال حاضر مسئولان برای عمران و سازندگی و پیشرفت كشور در حال تلاش و كوشش هستند اما نباید اجازه داد پرداختن به امور عمرانی مانع مراقبت از آسیب‌های اجتماعی شود.

دبیر كل ستاد مبارزه با مواد مخدر با تأكید بر اینكه تلاش در راستای عمران و آبادانی كشور برای تعالی انسان‌ها است گفت: تعالی انسان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید نیازهای روحی و روانی و جسمی انسان در امر تعالی مدنظر قرار گیرد.

محمدنجار اظهار كرد: حل معضل اعتیاد نیاز به علم و آگاهی دارد اعتیاد به رفتارهای خشن و فیزیكی نیاز ندارد بلكه باید با ظرافت به درمان این بیماری پرداخت.

وی تصریح كرد: با ایجاد مراكز اقامت درمان اجباری معتادان افراد معتاد در این مراكز سم‌زدایی و درمان شده سپس با انجام خدمات مشاوره‌ای، روان‌درمانی، آماده حرفه‌آموزی و بازگشت به جامعه می‌شوند كه باید دستگاه‌هایی چون نیروی انتظامی، تربیت بدنی، وزارت كار و امور اجتماعی در این زمینه وارد عرصه و میدان شوند.

وی بر لزوم حمایت مسئولان بهداشت و درمان از استمرار خدمات تیم پزشكی در این مراكز تأكید كرد و گفت: افزایش كیفیت ارائه خدمات در این مراكز امری ضروری است كه باید مورد توجه قرار گیرد.

وزیر كشور اضافه كرد: با توجه به اینكه این مركز در اراك در ماه مبارك رمضان راه‌اندازی شده نام آن را مركز درمان و كاهش آسیب رمضان می‌گذاریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha