سلامت نیوز : رییس اداره ایدز وزارت بهداشت با اشاره به موفقیت‌های برنامه‌های كاهش آسیب در كنترل HIV/ایدز در مصرف كنندگان تزریقی مواد مخدر بر لزوم توجه به این برنامه‌ها در جهت پیشگیری از بازگشت موج دوم این بیماری تاكید كرد.

دكتر عباس صداقت در گفت‌وگو با ایسنا، بر لزوم توجه به برنامه‌های كاهش آسیب به منظور پیشگیری از بازگشت موج دوم HIV/ایدز تاكید كرد و گفت: در برنامه سوم استراتژیك ایدز بر این موضوع در كشور تاكید شده است.

وی ادامه داد: بر این اساس برنامه سوم كشوری ایدز همچنان تاكید دارد كه برنامه‌های كاهش آسیب در مصرف كنندگان تزریقی مواد بویژه در زندانیان با شدت بیشتری دنبال شود تا بازگشت موج دوم این بیماری را شاهد نباشیم.

رییس اداره ایدز وزارت بهداشت همچنین با اشاره به اجرای سومین برنامه كشوری ایدز از سال گذشته به بیان تدابیر اتخاذ شده در این برنامه در جهت پیشگیری و مبارزه با این بیماری پرداخت و گفت: علاوه بر تاكید این برنامه در زمینه توجه به برنامه‌های كاهش آسیب و ادامه این برنامه‌ها در مصرف كنندگان تزریقی مواد مخدر، برنامه سوم كشوری ایدز بر الگوهای جدید انتقال HIV/ایدز مانند انتقال از طریق ارتباطات جنسی بویژه ارتباطات جنسی در سوء مصرف كنندگان مواد روانگردان، توجه ویژه به زنان آسیب‌پذیر و جوانان و نوجوانان، توجه به تغییر الگوی انتقال بیماری و شیوع مصرف مواد روانگردان تاكید ویژه‌ای دارد.

وی گفت: بر این اساس با هماهنگی سازمان‌های همكار در این برنامه، برنامه‌های پیشگیرانه از این بیماری با شدت بیشتری پیش خواهد رفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha