یک روانشناس با هشدار نسبت به حمل چاقو توسط نوجوانان و زنان گفت: سلاح سرد به علت حمل آسان و بی دغدغه باعث افزایش خشونت شده است.

سلامت نیوز : یک روانشناس با هشدار نسبت به حمل چاقو توسط نوجوانان و زنان گفت: سلاح سرد به علت حمل آسان و بی دغدغه باعث افزایش خشونت شده است.
حیدر محمدزاده در گفتگو با مهر اظهار داشت: متاسفانه پدده حمل سلاح سرد به یک اپیدمی تبدیل شده و هر فردی برای دفاع از خود اقدام به حمل سلاح سرد می کند. این درحالی است که اخیرا عده ای از نوجوانان برای قدرت نمایی و تعدادی از زنان برای دفاع از خود اقدام به حمل و جابه جایی سلاح سرد می کنند. این افراد در هنگام یک درگیری لفظی نیز از چاقو برای دفاع از خود استفاده می کنند.

وی از افزایش خشونت در جامعه همزمان با رواج سلاح سرد خبر داد و افزود: افراد خصوصا جوانان در صورت بروز درگیری بلافاصله برای تخلیه انرژی خود اقدام به استفاده از چاقو می کنند. این افراد در آن لحظه هیچ کنترلی روی رفتار خود ندارند و مجبور به استفاده از سلاح همراه خود می شوند.

این روانشناس خواستار برخورد با حاملان سلاح سرد شد و تاکید کرد: افرادی که از سلاح سرد استفاده یا آن را حمل می کنند امنیت جامعه را به خطر می اندازند. پلیس و دستگاه قضا باید براساس قانون با این افراد برخورد قاطع کنند. اگر هیچ اقدامی برای برخورد با سلاح سرد از سوی مسئولان انجام نشود در آینده ای نزدیک میزان خشونت به شدت افزایش می یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha