دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۵
کد خبر: 31070
سلامت نیوز : رئیس سازمان زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور از مهار بیماریهای ایدز، سل و آنفلوآنزای نوع A در زندانهای کشور خبرداد.
 به گزارش مهر، غلامحسین اسماعیلی روز یکشنبه در دوازدهمین نشست هم اندیشی مدیران روابط عمومی سازمانها و واحدهای تابعه قوه قضائیه نقش روابط عمومیها را در سازمانها حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: امروز روابط عمومی مسیری چند طرفه است که همه امور به آن ختم می‌شود.

وی افزود: با این حجم تبلیغاتی که از سوی رسانه‌های بیگانه انجام می‌شود، ارتباط منسجم می‌تواند اثر بخشی مناسب‌تری در مسیر اطلاع رسانی داشته باشد.

رئیس سازمان زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور گفت: نباید اجازه داد روابط عمومی مسیری یک طرفه را در برگیرد و تنها انعکاس دهنده اخبار و فعالیتهای سازمان باشد. البته تردیدی نیست که در انعکاس مطالب باید مخاطب را نیز در نظر داشت و با تحقیقات میدانی و ارتباط دو طرفه و حتی چند طرفه، نظرات جامعه نسبت به سازمان را منعکس تا بتوان به شکل مناسبی برنامه‌ریزی کرد و به انجام امور پرداخت.
 
اسماعیلی روابط عمومی را به حواس چند گانه بدن تشبیه کرد و گفت: همانگونه که حواس پنج گانه بدن انسان هر گونه فعالیت و کنش و واکنشی را به سیستم عصبی منتقل می‌کند، روابط عمومی نیز می‌بایست تمام زوایای پنهان و آشکار درون و برون سازمان را منتقل کنند تا کار در سازمان دچار اختلال نشود.
 
وی بر پویایی و به روز بودن کار روابط عمومی تأکید کرد و افزود: سازمان موفق سازمانی است که از روابط عمومی قوی و به روز در مجموعه خود بهره‌گیرد و اطلاعات کافی را از حوزه کاری خود داشته باشد. امروز شاید نسبت به هر سازمانی نقدها و انتقادهایی وجود داشته باشد و این کار روابط عمومی است که با دریافت و انتقال آن و مدیریت صحیح از به حاشیه رفتن مسایل جلوگیری کند.
 
رئیس سازمان زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، به حوزه کاری سازمان زندانها اشاره کرد و گفت: علی‌رغم همه مشکلاتی که وجود دارد معتقدم در سازمان زندانها کارهای خوبی در ابعاد فرهنگی و اجتماعی انجام می‌شود که به طور حتم بازتاب آن اثرات مناسبی در جامعه دارد.
 
وی با اظهار اینکه کارهای مناسب در هر مجموعه را باید به نحو مطلوب اطلاع رسانی کرد گفت: خوشبختانه در حرفه آموزی و اشتغال و امور فرهنگی کارهای خوبی در زندانها انجام می‌شود و همچنین این سازمان توانسته است در حوزه بهداشت و درمان، بیماریهایی چون «ایدز»، «سل» و آنفلونزای نوع «A » و بسیاری اتفاقات ناگوار را در زندانها مهار کند.
 
رئیس سازمان زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور گفت: سال گذشته در ماه مبارک رمضان با نهضت قرآنی که در زندانهای کشور شکل گرفت، مددجویان زندانها موفق به 138 هزار ختم قرآن شدند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha