سلامت نیوز : یك متخصص تغذیه گفت:امگا 3 در رشد تمامی اعضای بدن بخصوص تولید فسفر و رشد مغز در جنین و كودكان زیر دو سال موثر است.
محمد تقی انوشه، متخصص تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت:مغز یكی از مهمترین ارگان های بدنی در انسان محسوب می شود و سلامت مغز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: یكی از مهمترین وظایف مغز كنترل سیستم های دیگر بدن است كه رشد مغز كودكان در دوران جنینی و 2 سال اول عمرشان صورت می‌گیرد.

انوشه عوامل ژنتیكی، عوامل مربوط به محیط و مادر ،تغذیه مادر در دوران بارداری و شیرخواری كودك و تغذیه كودك در دو سال اول زندگی را در رشد مغز موثر دانست.

وی اظهار داشت: امگا 3 یكی از تركیبات چربی و اسید گیرسیدها است كه جزو اسیدهای چرب غیر اشباع می‌باشد.

انوشه تاكید كرد: امگا 3 در رشد تمامی اعضای بدن بخصوص رشد مغز تاثیر بسزایی دارد كه به همین علت مصرف آن به مادران باردار توصیه می‌شود.

وی تصریح كرد: مصرف امگا 3 در دوران بارداری به تولید فسفر در مغز جنین كمك می‌كند و همچنین مصرف امگا 3 در چهره های سلولی، ساختار سلولی، ارتباط بین سلول ها و در تغییرات پمپ های الكترونیكی مغز تاثیرگذار است.

انوشه خاطرنشان كرد: به علت نبودن عوامل مناسب برای ساخت امگا 3 در بدن باید امگا 3 لازم و ضروری بدن را به وسیله تغذیه مناسب تامین شود.

وی تركیبات دریایی بخصوص ماهی ها را سرشار از امگا 3 دانست و عنوان كرد:قراردادن و مصرف این مواد غذایی در برنامه غذایی هفتگی خانواده ها توصیه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha