سلامت نیوز : رییس مرکز تحقیقات ارولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران از افزایش پیوند كلیه از جسد از 2 درصد به 10 درصد خبر داد.
دكتر پورمند در حاشیه برگزاری سمینار یك روزه تازه های پیوند كلیه در بیمارستان سینا از افزایش ده درصدی پیوندهای كلیه از مبتلایان به مرگ مغزی خبر داد و تبلیغات و فرهنگ سازی بیشترازطریق رسانه های گروهی را در افزایش این درصدها موثر دانست.
وی در حاشیه برگزاری سمینار یكروزه تازه های پیوند كلیه در بیمارستان سینا، با اشاره به اینکه پیوند، بهترین درمان برای بیماران درگیر با نارسایی كلیه می باشد، افزود: با توجه به اینكه در كشور ما نیز تعداد زیادی از این دسته بیماران است، هدف ما در  مركز تحقیقات ارولوژی دانشگاه علوم پزشكی تهران از برگزاری این سمینارها  آشنایی بیشتر، تشویق دوستان و فرهنگ سازی است تا ما بتوانیم از پیوندهای جسدی استفاده كنیم نه از اهداء كنندگان زنده.
وی با اشاره به  كارهای فرهنگی انجام شده در این زمینه  تصریح كرد: متاسفانه در كشور ما تنها در سال های اخیر و پس از تصویب اهدای عضو از مبتلایان به مرگ مغزی توسط مجلس محترم شورای اسلامی این موضوع جدی گرفته شده است همچنین استفاده از رسانه های گروهی مختلف برای ترویج این فرهنگ نیز دیر آغاز شده و در حال حاضر نیز آنطور كه لازم است، فعالیت نمی شود.
وی خاطرنشان كرد:  آمارهای ما نشان میدهد كه كم كم شاهد این رشد خواهیم بود و در بعضی مناطق نیز شاهد رشد فرهنگ اهدای كلیه  از بیماران مرگ مغزی بوده ایم و از یك الی دو درصد تا ده درصد نیز افزایش پیدا كرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha