هم ترین نکته ای که در لحظه وحشت از ریختن لاک ناخن بر روی فرش باید به خاطر بسپارید این است که نباید قبل از پاک کردن لکه، آن را بر روی فرش مالش دهید. به وسوسه مالیدن لکه توجه نکنید، زیرا مالش لاک ناخن مرطوب با استفاده از پارچه یا دستمال کاغذی، فقط باعث می شود لاک در سطح فرش پخش شود یا به الیاف نفوذ کند. این کار باعث سخت تر شدن پاک کردن لکه لاک از فرش نیز می شود.

ترفندهایی برای پاک کردن لکه لاک ناخن از فرش

سلامت نیوز: اگر لاک ناخن شما روی فرش ریخت نیازی به گریه کردن نیست!

مهم ترین نکته ای که در لحظه وحشت از ریختن لاک ناخن بر روی فرش باید به خاطر بسپارید این است که نباید قبل از پاک کردن لکه، آن را بر روی فرش مالش دهید. به وسوسه مالیدن لکه توجه نکنید، زیرا مالش لاک ناخن مرطوب با استفاده از پارچه یا دستمال کاغذی، فقط باعث می شود لاک در سطح فرش پخش شود یا به الیاف نفوذ کند. این کار باعث سخت تر شدن پاک کردن لکه لاک از فرش نیز می شود.

خونسردی خود را حفظ کنید و برای از بین بردن لکه لاک ناخن از روی فرش این ترفندها را دنبال کنید.

پاک کننده لاک ناخن فاقد استون

ابتدا یک پنبه را با پاک کننده لاک ناخن فاقد استون خیس کنید و در حالی که هنوز مرطوب است، به لکه لاک بزنید. سپس با استفاده از پنبه و یک دستمال تمیز یا حوله به لکه بزنید تا مواد پاک کننده و لکه شل را جذب کند.

توجه داشته باشید که الیاف را هرگز با لاک پاک کن اشباع نکنید. فقط به میزان کافی برای مرطوب شدن محل، مرتباً با پنبه های تازه و پارچه های تمیز، محل را به لاک پاک کن آغشته کنید تا لکه برطرف شود.

اگر لکه خشک شده است، از پاک کننده لاک ناخن برای مرطوب کردن آن استفاده کنید و سپس با استفاده از اسپری مو یا دیگر حلال های تمیز کننده، لکه را پاک کنید.

هرگز از مواد پاک کننده استونی که دارای استات، تری استات یا موداکریلیک است برای تمیز کردن لاک ناخن فرش استفاده نکنید. اگر نمی دانید الیاف فرش شما از چه جنسی است، آن را به خطر نیندازید. استون می تواند برای فرش مضر باشد و باعث آسیب رسیدن بیشتر به فرش شوید. در این صورت قبل از هر کاری بهتر است از خدمات قالیشویی امیرآباد استفاده کنید.

استفاده از الکل

مالیدن الکل به لکه لاک ناخن بر روی فرش، مشابه با پاک کننده لاک ناخن عمل می کند. بنابراین اگر پاک کننده لاک ناخن فاقد استون در منزل ندارید، می توانید از الکل استفاده کنید. یک تکه پنبه را به الکل آغشته کنید و بر روی لاک تازه ریخته شده بزنید تا قبل از خشک شدن، لاک در آن حل شود. الیاف فرش خود را خیلی با الکل اشباع نکنید تا از آسیب دیدن فرش جلوگیری کنید. همچنین همیشه از پنبه ها و دستمال های تمیز استفاده کنید تا از انتقال مجدد لاک ناخن هایی که از روی فرش برداشته اید، جلوگیری کنید.

اسپری مو

اسپری مو یکی دیگر از انواع مواد پاک کننده لکه لاک ناخن از فرش است به شرطی که دارای الکل باشد. اسپری های فاقد الکل لکه لاک را پاک نخواهند کرد. الکل می تواند لاک را در خود حل کرده و تمیز کردن آن از فرش را آسان تر کند.

اگر محصولی متناسب با آن چه گفته شد دارید، ابتدا لکه لاک ناخن را با کمی آب مرطوب کنید و سپس اسپری مو را مستقیماً روی محل لکه دار بزنید. سپس با یک پارچه تمیز لکه را پاک کنید و تا تمیز شدن کامل لکه این کار را تکرار کنید.

شیشه شوی بر پایه آمونیاک

اسپری شیشه شور در شل شدن و از بین بردن برخی از لکه های فرش از جمله لاک ناخن مفید است. اما توجه کنید که تنها ازمحصولاتی استفاده کنید که بر پایه آمونیاک هستند. پس از پاک کردن لاک از روی فرش، اسپری شیشه شور را به لکه فرش اسپری کنید و سپس با استفاده از یک پارچه تمیز آن را پاک کنید.

اگر آمونیاک خالص در دسترس دارید، دقت کنید که قبل از استفاده از آن بر روی فرش، باید یک قاشق چای خوری از آن را در یک فنجان آب رقیق کنید و سپس بر روی فرش استعمال کنید.

در مرحله آخر الیاف را با قیچی مرتب کنید

در فرش ها و موکت های پرز بلند و فرش هایی که دارای بافت و الیاف متنوعی هستند، به احتمال زیاد به راحتی می توانید بدون مشاهده شدن، الیاف را کوتاه کنید.

اگر لاک ناخن در قسمت انتهای بالایی الیاف فرش باقی مانده است، ابتدا بگذارید لاک کاملاً خشک شود و سپس با یک قیچی تیز نوک الیاف آن قسمت از فرش را مرتب کنید. برخی از فرش ها به اندازه کافی پشمالو یا با تراکم بالا هستند که به راحتی می توان نخ ها را با دست نیز جدا کرد و فقط قسمت های آسیب دیده فرش را مرتب کرد. برای فرش های با توده کم، بهتر است این کار را انجام ندهید تا موجب طاسی منطقه ای در فرش نشوید. برای از بین بردن لکه ها در فرش های کم تراکم بهتر است از خدمات یک قالیشویی حرفه ای همچون قالیشویی تهرانپارس استفاده کنید.

قالیشویی توحید

قالیشویی توحید در مناطق مختلف شهر تهران از شمال و جنوب و شرق و غرب یا مرکز تهران فعالیت های گسترده خود را به همشهریان عزیز ارائه می دهد. شما می توانید از خدمات موکت شویی، قالیشویی و مبل شویی تهران ما استفاده کرده و به طرق مختلف با ما در ارتباط باشید. تمامی خدمات ما توسط تکنسین های مجرب به کمک دستگاه های به روز قالیشویی انجام خواهد شد. ما به عنوان عضو رسمی اتحادیه قالیشویان تهران همواره توانسته ایم رضایت مشتریان خود را جلب نموده و طی سالیان متوالی 96، 97 و 98 عنوان واحد نمونه سال را از آن خود کنیم.

Tohidcarpet.com

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha