در حالی یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از پاسخگو نبودن درآمد 10 تا 12 میلیون نفر از افراد جامعه پاسخگوی به نیازهایشان خبر داد که یکی از شاخصه های اصلی سلامت درآمد بالای افراد جامعه محسوب می شود.

با افزایش چشمگیر فقیران،سلامت ایرانیان به شدت تهدید می شود

به گزارش سلامت نیوز امروزه سلامت تنها به معنای نبود بیماری تلقی نمی شود بلكه لذت از زندگی نیز سلامت را شامل می شود و بر اساس آمار اعلام شده از سوی مسئولین  بخش قابل توجهی از مردم، در مواقعی كه به خدمات بیمارستانی نیاز پیدا می كنند، به زیر خط فقر سقوط كنند كه تعداد این افراد در حدود 2 میلیون نفر است.

ابوالقاسم مختاری در گفتگو با  مهر بیکاری را مهمترین عامل فقر در جامعه  دانست و افزود: عدم تعادل میان درآمد و هزینه های خانواده باعث می شود افراد زیر خط فقر قرار گیرند .

وی با اشاره به اینکه دو میلیون نفر از مردم جامعه توانایی تامین نیازهای اولیه خود را ندارند و زیرخط فقر مطلق هستند ، خاطر نشان کرد : علاوه بر این افراد ، جمعیت 3 میلیون نفری کارمند  و همچنین 12 میلیون نفری افراد تهیدست جامعه نیز در آستانه سقوط از خط فقر قرار دارند .

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد : طی دو سال گذشته مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی افزایش پیدا نکرده است به همین دلیل هنگامی که تورم اضافه شود اما درآمدها ثابت باشد تعداد جمیعت زیر خط فقر هر روز بیشتر می شود .

مختاری گفت: در استان‌هایی مانند تهران که طی سال گذشته 40 تا 50 درصد هزینه ها افزایش پیدا کرده، بطور طبیعی قدرت خرید مردم کمتر شده است به همین دلیل تعداد افراد نیازمند و در آستانه خط فقر نیز از سایر استانها بیشتر است .

وی افزود: همچنین درسال گذشته بسیاری از هزینه ها برای کشاورزان افزایش پیدا کرده و همین امر باعث شده که درآمد این افراد نیز کمتر شود.

وی تاکید کرد: با افزایش تورم افرادی که از نظر مالی وضع خوبی دارند ثروتمند تر و افراد بی بضاعت فقیر تر می شوند بنابراین تنها درصورتیکه دولت با برنامه ریزیهای درست برای جمعیت بیکار اشتغال ایجاد کند و تولید را در جامعه بالا ببرد میتوان امیدوار بود که فقر کاهش پیدا کند .

مختاری اظهار داشت : سازمان مدیریت و برنامه ریزی آمار بیکاری را 12 درصد اعلام کرده است در حالیکه این آمار در استانهای مختلف متفاوت است وبه 20 درصد نیز می رسد .

به گزارش سلامت نیوز 10 درصد از فقیر ترین قشر مردم، 15 درصد از درآمد خود را صرف هزینه های سلامت می كنند و این آمار نشان می دهد كه طبقات ضعیف كمتر به پزشك مراجعه میكنند و كمتر دارو مصرف می كنند كه در سلامت آنان تاثیر منفی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha