دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶
کد خبر: 310832

یک اپیدمیولوژیست گفت: ۵۰ درصد از انتشار ویروس کرونا در جامعه از طریق افراد بدون علامت صورت می‌گیرد.

۵۰ درصد انتقال ویروس کرونا از افراد بدون علامت است

سلامت نیوز:یک اپیدمیولوژیست گفت: ۵۰ درصد از انتشار ویروس کرونا در جامعه از طریق افراد بدون علامت صورت می‌گیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،احمد مهری، کارشناس بهداشت عمومی و اپیدمیولوژیست با اشاره به اوج‌گیری موارد بستری و فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا در کشور اظهار کرد: در حال حاضر شاهد اوج‌گیری تعداد موارد ابتلا و فوت ناشی از بیماری کرونا در سراسر کشور هستیم، قرار بود که از همان ابتدا محدودیت‌های تشدید یافته‌ای در کشور اعمال شود که متاسفانه این کار محقق نشد.


او ادامه داد: آخرین مطالعات انجام گرفته توسط متخصصان اپیدمیولوژی در دنیا نشان می‌دهد، ۵۰ درصد از انتشار ویروس کرونا در جامعه از طریق افراد بدون علامت صورت می‌گیرد، بنابراین قرنطینه افراد دارای علائم به تنهایی کفایت نمی‌کند و باید محدودیت سراسری اعمال شود.


این کارشناس بهداشت عمومی بیان کرد: متاسفانه برخی از افراد فکر می‌کنند که اعمال قرنطینه باعث خسارت زیاد اقتصادی در کشور خواهد شد در صورتی که با فوت هر نفر و بستری هر بیمار به مدت سه روز در آی سی یو، خسارت زیادی به خانواده‌ها و نظام سلامت کشور تحمیل می‌‌شود.


مهری تاکید کرد: اعمال محدودیت و قرنطینه باید به صورت سراسری و حداقل به مدت دو هفته در کشور اجرا شود تا از بروز فاجعه ناشی از پیک چهارم کرونا پیشگیری شود. با اعمال محدودیت و قرنطینه خانگی، شانس ابتلا در بین اعضای خانواده بیشتر می‌شود، به همین دلیل باید دانش مردم نسبت به بیماری کرونا ارتقا پیدا کند.


او افزود: اعمال محدودیت و قرنطینه سراسری با انجام مداخلات بیماریابی، درمان سرپایی و مراقبت فعال از چرخش بیشتر ویروس کرونا در کشور جلوگیری می‌کند. اگر تعداد تخت‌های ما سه برابر هم شود با افزایش تعداد بیماران، این میزان تخت کافی نخواهد بود، بنابراین مردم باید دستورالعمل‌های بهداشتی را دقیق‌تر از گذشته رعایت کنند.


مهری گفت: براساس آخرین مطالعات انجام شده مدت زمان ایمنی افراد ناشی از بیماری کرونا به طور دقیق ثابت نشده و تکیه بر ایجاد ایمنی جمعی در بیماری نوظهوری مانند کرونا تصوری نادرست است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha