سلامت نیوز : گروهی از متخصصان در هند به سرپرستی نیتین پای مشاوره اصلی و متخصص بیماریهای گوارشی در كلینیك «روبی هال» در یك مطالعه آماری اعلام كردند كه بیماری هپاتیت هر سال بیش از یك میلیون نفر قربانی در سراسر جهان می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، طبق این آمار از هر 12 نفر در جهان یك نفر به هپاتیت مزمن B یا C مبتلا است اما اكثریت این مبتلایان از بیماری خود بی‌اطلاع هستند. این متخصصان تاكید كردند بسیاری از مبتلایان به این عفونت با عوارض طولانی مدت آن دست به گریبان هستند.

هپاتیت ویروسی یك مشكل بزرگ برای بهداشت جهانی است و روز جهانی هپاتیت فرصتی را برای درك این بیماری و بررسی راههای پیشگیری و كنترل آن فراهم كرد.

به گفته دكتر پای، كبد یكی از اعضای حیاتی در بدن انسان است كه نقش مهمی در سم زدایی از بدن، ساخت پروتئین‌ها و تولید مواد بیوشیمیایی برای هضم و سوخت و ساز ایفا می‌كند. اگر كبد عفونی و بیمار شود به طور گسترده روی متابولیسم بدن تاثیر خواهد گذاشت. از شایعترین بیماریهای كبدی در انسان، هپاتیت است.

به گزارش شبكه خبری تورنتونیوز، مطالعات نشان می‌دهد كه 70 درصد از بیماران مبتلا به هپاتیت فقط در مراحل نهایی و پیشرفته بیماری از علائم آن و ابتلای خود به این عفونت مطلع می‌شوند. علائم هپاتیت شامل تب، خستگی، بی‌اشتهایی، تهوع، درد شكمی، تغییر رنگ ادرار و سایر علائم هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha