سلامت نیوز : رئیس انجمن دندانپزشكی كودكان ایران گفت: كاهش مصرف غذاهای پر چرب و گوشتی بوی از بد دهان در ماه رمضان می‌كاهد.

مجتبی وحید گلپایگانی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: افراد برای رفع بوی بد دهان در ماه رمضان بعد از كشیدن نخ دندان؛ تمام سطوح دندان‌هایشان را مسواك بزنند و دست آخر مسواك را روی سطح انتهای زبانشان بكشند تا پرزهای زبانی را كه در بوی بد دهان نقش موثری دارد برطرف شود.

وی افزود: افرادی كه در ایام ماه مبارك رمضان داروی خاصی مصرف می‌كنند این امر باعث خشكی دهانشان می‌شود بنابراین بهترین توصیه این است كه در فاصله افطار تا سحر از آدامس‌های بدون قند استفاده كنند.

گلپایگانی با توصیه به پرهیز از برخی مواد غذایی مانند سیر، پیاز و نخوردن غذاهایی ادویه دار زیاد در ماه رمضان به دلیل انتشار بوی بد دهان گفت: كاهش مصرف غذاهای پر چرب و گوشتی نیز در كاهش بوی بد دهان بسیار موثر است و در این زمینه افراد باید بعد از افطار از كشیدن سیگار خودداری كنند.

رئیس انجمن دندانپزشكی كودكان ایران خاطرنشان كرد: نوشیدن آب فراوان، مصرف كرفس، هلو و اسفناج نیز بسیار می‌تواند در كاهش بوی بد دهان در ماه رمضان تأثیرگذار باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha