دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳

۳ سال پس از به دنیا آمدن ۵ قلوهای اراکی وعده و وعیدهای مسئولان برای کمک به آنها عملی نشده تا پدر و مادر آنها در شرایط سختی قرار بگیرند.

زندگی سخت ۵ قلوهای اراکی در آستانه ۳ سالگی

سلامت نیوز: ۳ سال پس از به دنیا آمدن ۵ قلوهای اراکی وعده و وعیدهای مسئولان برای کمک به آنها عملی نشده تا پدر و مادر آنها در شرایط سختی قرار بگیرند.

به‌گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه همشهری، این ۵ قلوها که آرمین، آرتین، آرین، یاسمن و یاسمین دلیخون نام دارند روز هشتم خردادماه سال ۹۷ در اراک به دنیا آمدند. والدین آنها پیش از به دنیا آمدن ۵ قلوها دختری به نام نازنین زهرا داشتند و از آن پس خانواده آنها ۸ نفری شد. با این که تولد ۵ قلوها زندگی آنها را شیرین کرده بود اما مشکلات اقتصادی شرایط را برای پدر خانواده دشوار کرد. با وجود این افراد زیادی ازجمله مسئولان استانی وعده و وعیدهای زیادی برای حمایت از این خانواده دادند. وعده‌هایی که به‌گفته پدر ۵ قلوها تاکنون عملی نشده است و حالا او با وام‌هایی که از بانک‌های مختلف گرفته بدهی زیادی دارد.

حمید دلیخون در این‌باره به همشهری می‌گوید: من کارگر نانوایی فانتزی بودم اما بعد از به دنیا آمدن ۵ قلوها کارم را از دست دادم و از آن زمان تاکنون نتوانستم شغل مناسبی پیدا کنم. آن زمان افراد زیادی به خانه مان می‌آمدند و عکس می‌گرفتند. مثلا مسئولان استانی آمدند و گفتند نگران مخارج نباش. استاندار گفت برایت شغل دولتی در نظر می‌گیرم تا مشکلی نداشته باشی، اما این حرف هیچ وقت عملی نشد. حالا مهم‌ترین مشکل من شغل است.

او درباره شرایط مالی کنونی‌اش می‌گوید: مدتی است با ماشینم در اسنپ کار می‌کنم اما چون شهر ما کوچک است درآمد چندانی از این کار نصیبم نمی‌شود و در بهترین حالت از صبح تا شب ۵۰، ۶۰ هزار تومان از این راه درآمد دارم. در این شرایط چون بیمه هم نداریم اگر بچه‌ها بیمار شوند باید هزینه‌های آنها را به‌ صورت آزاد پرداخت کنم و این کار از عهده‌ام برنمی‌آید.

آنطور که پدر ۵ قلوها می‌گوید او در این مدت به خاطر وام‌هایی که گرفته به بانک‌ها بدهکار است. او می‌گوید: در این مدت تعداد زیادی وام از بانک‌ها گرفته‌ام اما چون درآمدی ندارم و هزینه‌های نگهداری بچه‌ها زیاد است نتوانستم قسط وام‌ها را پرداخت کنم و حالا به بانک‌ها بدهکار هستم و نمی‌دانم باید چکار کنم. چند مرتبه حتی به این فکر افتادم که چند فرزندم را به افرادی که توانایی نگهداری‌شان را دارند بدهم اما دلم نیامد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha