سلامت نیوز : رئیس مركز سلامت محیط وزارت بهداشت گفت: میزان باقیمانده جیوه در ماهی‌های جنوب در حد مجاز است و هیچ نگرانی از نظر باقیمانده فلزات سنگین در این ماهی‌ها وجود ندارد مگر در جاهایی كه به علت حوادث، فاضلاب صنایع به طور ناگهانی وارد دریا شود.

كاظم ندافی در گفت‌و‌گو با  فارس، افزود: بررسی‌های وزارت بهداشت نشان می‌دهد كه میزان جیوه و فلزات سنگین در ماهی‌های آبهای جنوب در حد مجاز است و به هیچوجه بیش از حد مجاز نیست مگر در نقاط محدودی كه به علت حوادث و اتفاقات فاضلاب‌های سمی وارد دریا شود.

وی گفت: بروز حوادث و در پی آن افزایش میزان جیوه یا برخی فلزات سنگین در یك مقطع زمانی كوتاه و در یك محدوده جغرافیایی محدود به هیچ وجه به معنای این نیست كه ماهی‌های جنوب به فلزات سنگین بیش از حد مجاز آلوده هستند، حوادث و اتفافات هم كه موضوعی غیر قابل پیش بینی و كنترل هستند.

رئیس مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت تأكید كرد: مشكلی كه ار نظر جیوه یا فلزات سنگین بیش از حد مجاز وجود دارد فقط در موارد بروز حوادث غیر مترقبه یا جاهایی است كه سیستم فاضلاب خراب است.

وی گفت: در مواردی كه شاهد حوادث یا خرابی سیستم فاضلاب‌ها هستیم به وضوع افزایش میزان مرگ و میر ماهی‌های منطقه اتفاق می‌افتد بنابراین تشخیص آن امكانپذیر است كه البته مدتهاست چنین پدیده‌ای را نداشته‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha