پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 3109

به گفته رئیس انجمن اپتومتری آموزش مهمترین اصل در مورد تشخیص و درمان بیماران چشمی است.

دكتر امیری رئیس انجمن علمی اپتومتری ایران در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران افزود: با افزایش سن كودكان و احتمال ابتلا آنان به انواع بیماری های چشمی نیاز به استفاده ازسرویس های ضعف بینایی احساس می شود.
وی ادامه داد: پیشرفت های كلینیكی در این زمینه امكان انجام مراقبت های با كیفیت بیشتر را فراهم كرده كه مهمترین آن آزمون و خطا در ارزیابی مقدار بینایی این بیماران است كه اطلاعات كمی و كیفی حاصل از بررسی آن و پاسخ بیمار در ابزارهای اپتیكی مورد نیاز می تواند تعیین كننده باشد.
وی تصریح كرد: تشخیص مراقبت های چشمی مورد نیاز، درمان دارویی، جراحی بیماران چشمی، بررسی كارهای چشمی بیمار، آزمایش های ضعف بینایی، استفاده از ابزارهای اپتیكی مورد نیاز، آموزش بیماران برای آگاهی از وجود این ابزارهای ارتباطی، آموزش و ادامه تعلیم فرد معاینه كننده و تجویز ابزارهای مورد نیاز بیماران، روش های مراقبت اولیه چشمی و اقدامات تخصصی درمانی دید از عوامل مهم روش های درمان بیماران كم بینا است.
_50 درصد نابینایی ناشی از ابتلا به بیماری آب مروارید است
دكتر عباسی عظیمی خراسانی رئیس متخصص بینایی و رئیس انجمن اپتومتری به خبرنگار ما گفت: كم بینایی در افرادی كه عیوب چشمی بالایی مانند نزدیك بینی، دوربینی و آستیگماتیسم بیش از 7 تا 8 دپومتر دارند رایج است.
وی افزود: والدین در صورت مشاهده عواملی چون توجه نكردن نوزاد به اجسام و اشیا، حركات نامناسب چشم،لرزش و یا كوچك و بزرگ بودن اندازه چشم و حضور بیماری های سطح خارجی مانند آب سیاه، آب مروارید و اختلالات قرنیه مادرزادی و انحرافات شدید كودكان خود را مورد ارزیابی و معاینه كارشناسان  قرار دهند.
وی گفت: بیماری های عفونی تراخم ، جزام و بیماری های ناشی از كمبود ویتامین A، آب سیاه، اختلالات شبكیه در رابطه با دیابت، ضربات چشمی و تومورهای مغز از عواملی است كه منجر به كم بینایی و یا نابینایی می شود.
دكتر عظیمی خراسانی تاكید كرد: در ایران پانصدهزاركم بینا وجود دارد كه مسولان وزارت بهداشت و درمان باید ازهم اكنون راهكارهای لازم را برای برنامه ریزی های دقیق به منظور پیشگیری از روند رو به رشد اختلالات چشم و بینایی انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha