دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۸
کد خبر: 31090
سلامت نیوز : سازمان انتقال خون اعلام كرد به استناد استفتائات و فتاوی موجود از مراجع دینی، اهدای خون نه تنها باعث ابطال روزه نمی‌شود بلكه واجب كفایی هم شمرده می‌شود.
 
به گزارش روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل سازمان انتقال خون ایران، محسن منشدی مدیر روابط عمومی این سازمان گفت: در ماه رمضان بطور معمول روند اهدای خون به كندی پیش می‌رود و این موضوع كاهش ذخایر خونی را به همراه دارد.
وی افزود: این در حالی است كه نیاز به خون و فرآورده های خونی، همیشگی است و از سوی دیگر در خصوص مدت نگهداری فرآورده‌های خونی، محدودیت‌هایی وجود دارد.
مدیر روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل سازمان انتقال خون ایران در ادامه از اختصاص بیشترین ظرفیت خونگیری در مراكز اهدای خون به ساعات پس از افطار خبر داد و افزود: روزه داران باید روز پیش و پس از اهدای خون در فاصله افطار تا سحر، مایعات فراوانی به ویژه نوشیدنی‌های شیرین، مصرف كنند.
منشدی خاطرنشان كرد ساعات اولیه صبح و یا پس از افطار، بهترین زمان مراجعه روزه داران به مراكز اهدای خون است.
وی با اشاره به اینكه بطور معمول در شب‌های قدر، مراكز اهدای خون با ازدحام جمعیت روبرو می‌شود، از مردم خواست اهدای خون را به شب های قدر موكول نكنند تا میزان اهدای خون به طور متعادل در طول ماه مبارك رمضان توزیع و دغدغه كاهش ذخایر خونی نیز برطرف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha