به نظر می‌رسد که ویروس کرونا یا همان COVID-19 ممکن است بتواند برای چند روز، حتی چند هفته، در آب باقی بماند. این موضوع می‌تواند به موضوعی تبدیل شود که ذهن شما درگیر کند و مطمئنا از شنیدن آن خوشحال نخواهید شد. اما اینکه ویروس می‌تواند تا چند روز و یا چند هفته در آب زنده بماند، لزوماً به این معنی نیست که میزان آن و همچنین قدرت آن بسیار زیاد است که بتواند شما را آلوده کند.

آیا ویروس کرونا می‌تواند در آب زنده بماند؟

سلامت نیوز: به نظر می‌رسد که ویروس کرونا یا همان COVID-19 ممکن است بتواند برای چند روز، حتی چند هفته، در آب باقی بماند. این موضوع می‌تواند به موضوعی تبدیل شود که ذهن شما درگیر کند و مطمئنا از شنیدن آن خوشحال نخواهید شد. اما اینکه ویروس می‌تواند تا چند روز و یا چند هفته در آب زنده بماند، لزوماً به این معنی نیست که میزان آن و همچنین قدرت آن بسیار زیاد است که بتواند شما را آلوده کند.

کرونا زندگی تمام مردم دنیا را دچار مشکل کرده است و تعداد افرادی که روزانه جان خود را بخاطر این بیماری از دست می‌دهند، روز به روز در حال افزایش است. در حالی که در مورد این بیماری روز به روز خبرها و علائم جدیدی اعلام می‌شود، اما شایعات نیز درباره آن بسیار زیاد است و افراد هر روز به جنبه‌های جدیدی از این بیماری اشاره می‌کنند، که یکی از آنها در مورد همین آب و ماندن این ویروس در آب است. اما قبل از اینکه در مورد ماندن ویروس کرونا در آب صحبت کنیم باید به نحوه انتشار این ویروس اشاره کنیم تا بتوانیم به پاسخ مناسبی برای سؤال آیا ویروس کرونا می‌تواند آب آشامیدنی را آلوده کند؟ برسیم.

ویروس کرونا چگونه انتشار می‌یابد؟

تا به امروز تمام متخصصان و پزشکان در دنیا به این نتیجه رسیده‌اند که ویروس کرونا از طریق قطرات بزاق دهان و بینی در حین بازدم، سرفه یا عطسه از انسانی به انسان دیگر منتقل می‌شود و این موارد از اصلی‌ترین موارد انتشار ویروس به دیگر افراد هستند.

اما تماس با سطوح و همچنین لمس اشیاء آلوده نیز در رده دوم قرار می‌گیرد و بسیار مهم در نظر گرفته می‌شوند. به همین خاطر مدام افراد به شستشوی مداوم دست‌ها و استفاده از الکل برای از بین بردن ویروس و ضدعفونی ترغیب می‌شوند. در واقع لمس کردن اشیاء و همچنین سطوح آلوده و در پی آن زدن دست‌ها به لب‌ها، دهان و همچنین چشم‌ها است که باعث ابتلا به این بیماری مهلک می‌شود. در واقع می‌توان گفت که این ویروس از اشیای بی جان نیز به انسان منتقل می‌شود و به هیچ عنوان نباید آن را شوخی گرفت.

آیا ویروس کرونا می‌تواند در آب زنده بماند؟

همان‌طور که عنوان کردیم، اطلاعات در مورد نحوه انتقال ویروس کرونا روز به روز تغییر می‌کند و به تازگی نیز مشخص شده است که این ویروس مخرب می‌تواند از طریق زباله‌های انسانی نیز منتقل شود. به این ترتیب این سؤال برای همه ممکن است پیش بیاید که آیا نفوذ زباله‌های انسانی به فاضلاب شهری و حتی انتقال آن به آب می‌تواند خطر ابتلا به این بیماری را داشته باشد و آیا این ویروس می‌تواند درون آب زنده بماند؟

مسلما برای گرفتن این جواب نیاز به تحقیقات بسیاری است، چرا که این ویروس هر وز جهش دارد و ممکن است روزانه جوابی متفاوت نسب به روز قبل از آن دریافت شود. البته که شما نیز باید به منابع معتبر ارائه دهنده این اطلاعات رجوع و استناد کنید و آنها را به عنوان اولین منبع مورد اعتماد خود انتخاب کنید.

طبق گفته سازمان بهداشت جهانی (WHO):

“در حال حاضر هیچ مدرکی وجود ندارد که ویروس COVID-19 از طریق سیستم‌های فاضلاب، یا در تصفیه ‌خانه‌های شهری به آب منتقل شده باشد.”

برای اثبات زنده ماندن ویروس کرونا در آب، ابتدا باید میزان درصد زنده ماندن آن در مدفوع انسان مورد بررسی قرار بگیرد. چرخه زنده ماندن این ویروس و همچنین نحوه انتقال آن به بدن انسان به عوامل مختلفی بستگی دارد که هنوز به نتیجه درستی از آن در مورد آب نرسیدند.

آیا تصفیه آب در تصفیه خانه‌های شهری می‌توانند ویروس را از بین ببرند؟

طبق اعلام آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا (EPA) و سازمان بهداشت جهانی (WHO)، افراد می‌توانند کماکان آب لوله کشی شهری را به عنوان منبع آب آشامیدنی خود انتخاب کنند، زیرا در حال حاضر خطر ابتلا به COVID-19 از آب لوله کشی کم است. به همین خاطر دیگر نیازی به خرید آب معدنی‌های بسیار و همچنین جوشاندن آب ندارید. شما برای اینکه بتوانید آب مصرفی خود را برای همیشه عاری از هر گونه آلودگی کنید می‌توانید به خرید دستگاه های تصفیه آب خانگی باکیفیت فکر کنید که این سرمایه گذاری برای شما به صورت مادام العمر خواهد بود و همیشه می‌توانید امکان نوشیدن آب تصفیه شده و سالم را داشته باشید.

سخن پایانی

ویروس کرونا به مدت دو سال است که تمام دنیا را درگیر کرده است و هنوز هم تمام دانشمندان در مورد چگونگی مقابله با آن به نظر مشترکی نرسیده‌اند، چرا که این ویروس هر روز به شکل جدیدی انسان را در این کره خاکی درگیر می‌کند و شاهد هستیم که هر روز گونه‌ای جدید از این ویروس در کشورهای مختلف کشف می‌شود.

به همین خاطر کاملا طبیعی است که در مورد آب آشامیدنی مصرفی خود وسواس داشته باشید تا بتوانید خود را از این بیماری دور نگه دارید.

در صورتی که به آب آشامیدنی خانه خود اطمینان ندارید، می‌توانید از افراد متخصص در اداره آب و فاضلاب درباره آن پرس و جو کنید و یا اینکه با خرید دستگاه تصفیه آب خود را در برابر انواع بیماری‌ها ایمن کنید. یکی از مواردی که ممکن است در مورد آب مصرفی نسبت به آب لوله کشی پرخطرتر باشد، آب چاه است. آب چاه میزان نفوذپذیری ویروس و میکروب بیشتری نسبت به آب لوله کشی دارد. به همین خاطر اگر از آب چاه در خانه خود استفاده می‌کنید، به شما دستگاه‌های تصفیه آب مینروا فیلتر را پیشنهاد می‌کنیم که 99.9999٪ ویروس‌ها، همچنین باکتری‌ها، انگل‌ها، مواد شیمیایی مضر و طیف وسیعی از آلاینده‌های دیگر را که برای سلامتی انسان خطرناک هستند را از بین می‌برند.

منبع: وب سایت مینروا فیلتر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha