سلامت نیوز : درپی حادثه اسید پاشی به مادر و دختر جوانی كه 18 تیر اتفاق افتاد، مادر 39 ساله برای بازیابی بینایی در بیمارستان فارابی تحت درمان قرار گرفت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، محمود جباروند، رئیس بیمارستان فارابی افزود: این خانم از ناحیه صورت، سینه، شكم، دست ها و پاها دچار سوختگی شدید شده و متاسفانه بر اثر مواد شیمایی، بافت پلك‌ها ازبین رفته و قرنیه چشمش دچار آسیب دیدگی شدید شده بود.

وی افزود: هفته پیش پس از مراجعه بیمار، درپی مشكلاتی كه برای بیهوشی داشت و برای آماده سازی انجام جراحی‌ها، تیمی متشكل از اساتید برجسته بیمارستان فارابی به بیمارستان شهید مطهری اعزام شدند و ضمن معاینه بیمار را تا بیمارستان فارابی همراهی كردند.

جباروند ادامه داد: پیش از آماده‌سازی بیمار و درخواست چشم، عمل جراحی پیوند كراتونیل بال برای چشم راست و پیوند پرده آمنیوتیك برای چشم چپ انجام شد و تیم جراحی پلاستیك عمل جراحی اصلاح پلك‌های فوقانی و تحتانی بیمار را انجام دادند.

وی با اشاره به وضعیت فعلی بیمار گفت: در حال حاضر پلك‌های بیمار برای فرصت ترمیم سطوح كره چشم به همدیگر سوچوره شدند و فقط قسمتی از پلك‌ها برای معاینه و ریختن قطره ها باز گذاشته شده كه در فرصت بعدی كه 2 ماه بعد انجام خواهد شد اعمال جراحی دیگری برای بازیابی بینایی بیمار انجام می شود.

رئیس بیمارستان فارابی یادآور شد: به خاطر سوختگی سطح بدن و عفونت سودوموناس، بیمار دوباره به بیمارستان شهید مطهری اعزام شد و تیم بیمارستان فارابی مراقبت های چشمی را برعهده دارند.

جباروند با اشاره به میزان بینایی بیمار پس از جراحی گفت: چشم راست در صورت انجام اعمال جراحی مورد نیاز بینایی خود را به دست می آورد ولی چشم چپ به خاطر وسعت سوختگی شدید و كاهش فشار چشم بر اثر نفوذ مواد شیمیایی ممكن است دیده خوبی پیدا نكند.

رئیس بیمارستان فارابی با اعلام آمادگی این بیمارستان در پذیرش بیماران سوختگی شیمیایی خاطرنشان كرد: اورژانس بیمارستان فارابی پذیرای تمام بیماران اورژانس كشور خصوصاً بر اثر سوختگی شیمیایی است و بهتر است همكاران در همان ابتدا، بیماران را به بیمارستان ارجاع دهند.

وی افزود: بیمارستان فارابی با برخورداری از تیم قوی جراحی ترمیمی سطوح چشم و با وجود نیروی انسانی و تجهیزات مورد نیاز، آمادگی كامل برای سرویس دهی به بیماران را دارد و اكثر بیماران سوختگی شیمیایی در این بیمارستان تحت اعمال جراحی قرار می‌گیرند.

جباروند، این گونه اعمال جراحی را از نظر زمانی بسیار طولانی خواند و گفت: اساتید ما ساعتها وقت و انرژی برای درمان این بیماران صرف می‌كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha