چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶
کد خبر: 310973

مدیرکل دفتر امور حقوقی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور ضمن تشریح شروط حمایت بیمه‌ای از همیاران طبیعت و نیروهای داوطلب مردمی برای حفاظت از عرصه‌های طبیعی تاکید کرد: نیاز است که تمامی نیروهای داوطلب و اعضای سازمان‌های مردم نهاد شناسنامه همیاران طبیعت را داشته باشند.

جزییات صدورشناسنامه و حمایت بیمه‌ای همیاران طبیعت

سلامت نیوز: مدیرکل دفتر امور حقوقی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور ضمن تشریح شروط حمایت بیمه‌ای از همیاران طبیعت و نیروهای داوطلب مردمی برای حفاظت از عرصه‌های طبیعی تاکید کرد: نیاز است که تمامی نیروهای داوطلب و اعضای سازمان‌های مردم نهاد شناسنامه همیاران طبیعت را داشته باشند.


به گزارش سلامت نیوز، اصغر احمدی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه بر اساس آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از محیط‌بانان و جنگل‌بانان، همیاران طبیعت و نیروهای مردمی که در امر حفاظت از عرصه‌های طبیعی و محیط زیست به سازمان جنگل‌ها و سازمان حفاظت محیط زیست کمک می‌کنند، حمایت بیمه‌ای می‌شوند، اظهارکرد: بر این اساس اگر این نیروهای داوطلب و مردمی حین حفاظت از عرصه‌های طبیعی مصدوم شوند هزینه پزشکی، غرامت صدمه جسمی و نقص عضو به آنان تعلق خواهد گرفت.


وی در ادامه با بیان اینکه در این آیین‌نامه که طی سال گذشته به تصویب رسید، پیش‌بینی شده است که همیاران طبیعت و نیروهای مردمی درصورت فوت حین حفاظت از عرصه‌های طبیعی ازجمله اطفای حریق و... لقب " فداکاران خدمت" بگیرند، تاکید کرد: البته حمایت بیمه‌ای از نیروهای داوطلب و مردمی تحت شرایطی انجام خواهد شد.


مدیرکل دفتر امور حقوقی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با تاکید بر اینکه نیروهای داوطلب مردمی برای اینکه مشمول این بند از آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از محیط‌بانان و جنگل‌بانان شوند باید در سامانه همیاران طبیعت ثبت‌ نام کنند و دارای شناسنامه همیاران طبیعت باشند، گفت: کلیه داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به آدرس www.frw.ir نسبت به ثبت‌ نام در سامانه همیاران طبیعت اقدام کنند.


احمدی ادامه داد: علاوه بر این نیروهای داوطلب و مردمی باید تحت مدیریت ادارات کل منابع طبیعی یا محیط زیست در استان‌های مختلف کشور نسبت به حفاظت از جنگل‌ها و مراتع، خاموش کردن آتش و... وارد عمل شوند بنابراین اگر نیرویی خودسرانه و بدون اطلاع فرمانده عملیات، حین اطفای آتش وارد عمل شود مشمول حمایت بیمه‌ای نخواهد شد.


مدیرکل دفتر امور حقوقی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به اینکه نیروهای داوطلبی که پیش از تصویب این آیین‌نامه صدمه دیده‌ یا جان خود را از دست داده‌اند، مشمول این قانون نمی‌شوند، تاکید کرد: از کلیه نیروهای داوطلب و تشکل‌های مردمی درخواست می‌کنیم که هرچه زودتر نسبت به دریافت شناسنامه همیاران طبیعت اقدام کنند و برای انجام امور حفاظتی به‌ویژه اطفای آتش با ادارات استانی ما هماهنگ باشند.طی سال گذشته پنج تن از نیروهای مردمی و داوطلب در جریان عملیات اطفای حریق جان خود را از دست دادند. تعدادی دیگر نیز آسیب دیده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha