چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
کد خبر: 310989

متخصصان علوم پزشکی در انگلیس براساس نتایج یک مطالعه جدید احتمال می دهند که تزریق یک دوز از واکسن کروناویروس می تواند شانس انتقال بیماری را به نصف کاهش دهد.

بررسی احتمالات جدید درباره تاثیر واکسن کرونا

سلامت نیوز:متخصصان علوم پزشکی در انگلیس براساس نتایج یک مطالعه جدید احتمال می دهند که تزریق یک دوز از واکسن کروناویروس می تواند شانس انتقال بیماری را به نصف کاهش دهد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، سازمان "سلامت عمومی انگلیس"(PHE) بر اساس این یافته ها اعلام کرده که تزریق یک دوز از واکسن کووید-۱۹ می تواند احتمال انتقال ویروس را به نصف کاهش دهد.


در این بررسی محققان به مطالعه روی افرادی پرداختند که یک دوز از واکسن کروناویروس فایزر یا آسترازنکا را دریافت کرده بودند. افرادی که به این ویروس آلوده شدند در مقایسه با افرادی که در برابر بیماری واکسینه نشده اند، ۳۸ تا ۴۹ درصد کمتر احتمال دارد ویروس را به دیگر اعضای خانه انتقال دهند.


این مصونیت از حدود دو هفته پس از انجام واکسیناسیون مشاهده شده و به نظر نمی رسد فاکتور سن تاثیرگذار باشد، اگرچه بیشتر افراد در این مطالعه زیر ۶۰ سال بودند.


دکتر پیتر انگلیس، مشاور بازنشسته در زمینه کنترل بیماری های واگیر گفت: نویسندگان این مطالعه ممکن است تاثیر واکسن ها را در انتقال بیماری دست کم بگیرند. این یافته ها واقعا مهم هستند چرا که می توان امید داشت واکسن ها در روند بهبود مصونیت جمعی موثر هستند. طبق شواهد تازه مشخص شده که واکسیناسیون از ابتلای افراد جلوگیری می کند و اگر آلوده نشوند، نمی توانند عفونت را منتقل کنند.


به گزارش  اسکای نیوز، این مطالعه نشان می دهد حتی اگر افرادی که واکسینه شده اند به کروناویروس آلوده شوند، احتمال عفونت و انتقال آن به دیگران بسیار کمتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha