سلامت نیوز : معاون درمانی بیمارستان شریعتی با بیان این که تاخیر در مشاوره باعث سردرگمی بیماران در اورژانس و تاخیر در تصمیم گیری پزشک می‌شود از اجرای موفقیت آمیز طرح ساماندهی مشاوره‌های پزشکی در این بیمارستان خبر داد و گفت: پس از اجرای این طرح، مدت اقامت بیماران در این مرکز درمانی کاهش یافته است.

به گزارش ایسنا دکتر علیرضا جدیان طرح پژوهشی ساماندهی مشاوره‌های پزشکی را در بیمارستان شریعتی کاملا موفق دانست و اظهار داشت: تاخیر در مشاورها باعث کندی روند تصمیم گیری پزشک و افزایش سردرگمی بیماران به خصوص در اورژانس مراکز درمانی می‌شود از این رو دفتر حاکمیت بالینی مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی دکتر شریعتی پس از بررسی و مطالعه چند تحقیق از سال گذشته اجرای آزمایشی طرح ساماندهی و پیگیری امور مشاوره‌های بیمارستانی را آغاز کرد.

وی افزود: اجرای طرح ساماندهی مشاوره‌های پزشکی در بیمارستان شریعتی نشان داد مدت زمان اقامت بیماران در این مرکز کاهش و سرعت پیگیری پزشکان افزایش یافته است.

معاون درمان بیمارستان شریعتی با اشاره به مزایای طرح فوق بیان کرد: با اجرای این طرح، درخواست‌های مشاوره پزشکان به سرعت پیگیری و پزشک معالج با آگاهی از نظر سایر متخصصان گروه درمانی، روند درمانی بیمار را تعیین می‌کند.

جدیان ادامه داد: مدت زمان اقامت بیمار، شاخص مهمی برای سنجش عملکرد و میزان کارایی بیمارستان‌ها است از این رو کارشناسان کاسته شدن مدت زمان اقامت بیمار به خصوص در اورژانس مراکز درمانی را شاخص مهمی در افزایش بهره وری در خدمات سلامت مراکز درمانی ارزیابی می‌کنند.

معاون درمان بیمارستان شریعتی با اشاره به روند اجرایی شدن این طرح افزود: کارشناسان دفتر حاکمیت بالینی مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی شریعتی با بررسی مدت زمان بستری بیماران در بخش‌ها و اورژانس این مرکز دریافتند تاخیر در انجام مشاوره‌های بیمارستانی و تعیین تکلیف بیماران از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر زمان اقامت بیماران و افزایش هزینه‌های درمانی است.

جدیان در پایان خاطرنشان کرد: نتایج بررسی‌های متعدد در خصوص کارایی این مداخله نشان داد در حالی که قبل از مداخله به ترتیب 37 و 77 درصد از مشاوره‌ها در 5 و 24 ساعت اولیه درخواست انجام می‌شد، پس از مداخله مشاوره‌ها در مدت زمان کوتاه‌تری انجام شده به طوری که در ابتدای سال جاری 76 درصد از مشاوره‌ها در 5 ساعت اولیه درخواست مشاوره و در کل 93.7 درصد آنها در 24 ساعت اولیه درخواست مشاوره‌ها انجام گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha