دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۱
کد خبر: 31102

رییس انجمن داروسازان بالینی ایران توصیه كرد: مکمل آهن همراه با غذا و یا بلافاصله قبل و بعد از غذا نباید مصرف شود زیرا در این صورت با دیگر عناصر تداخل ایجاد كرده و از میزان جذب آن کاسته می‌شود.

سلامت نیوز : رییس انجمن داروسازان بالینی ایران توصیه كرد: مکمل آهن همراه با غذا و یا بلافاصله قبل و بعد از غذا نباید مصرف شود زیرا در این صورت با دیگر عناصر تداخل ایجاد كرده و از میزان جذب آن کاسته می‌شود.

دکتر خیرالله غلامی در گفت وگو با ایسنا اظهار داشت: اگر بلافاصله بعد از مصرف ماست، شیر و یا فرآورده‌های لبنی، مکمل آهن استفاده شود آهن در دستگاه گوارش با کلسیم موجود در لبنیات تداخل جذب پیدا کرده و به طور کلی از جذب آهن کاسته می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر این مطلب که مکمل‌های دارویی را فقط باید با تجویز پزشک استفاده کرد، گفت: اگر بیش از اندازه مکمل آهن مصرف شود مشکل چندانی ایجاد نمی‌کند و دفع می‌شود اما در مبتلایان به تالاسمی به هیچ عنوان مکمل آهن توصیه نمی‌شود چرا که غلظت خون، در این افراد را بالا می‌برد.

دکتر غلامی در خصوص تفاوت بین مکمل‌های خارجی و ایرانی گفت: داروهای مکمل خارجی املاح ارگانیک دارند و بدن راحت‌تر تحمل می‌کند اما در مکمل‌های ایرانی املاح کانی وجود دارد و ممکن است در بعضی افراد عوارضی چون استفراغ و تهوع به همراه داشته باشد.

رییس انجمن داروسازان بالینی ایران در پایان توصیه کرد: زنان به دلیل سیکل ماهانه، نیاز به آهن بیشتری دارند و بهتر است روزی یک عدد قرص 125 میلی گرمی که در بازار موجود است را مصرف کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha