سه‌شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۸
سلامت نیوز : عوامل تغذیه ای نقش مهمی در بروز افسردگی دارند و كسانی كه دچار افسردگی هستند عمدتا تغذیه نامناسبی داشته و در معرض خطر بیشتری هستند.
سرپرست اداره بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشكی  با اشاره به این كه افزایش وزن ناخواسته و جذب ناكافی ویتامین ها با افسردگی ارتباط دارد،‌ اظهار داشت: هنگامی كه فردی دچار افسردگی باشد،‌ سطح انرژی در وی كمتر از حد معمول است و اشتیاق و اشتها برای غذا خوردن در او از بین رفته و در نتیجه تغذیه فرد دچار اختلال می شود.
دكتر زهرا عبداللهی افزود: افرادی كه بیشتر در معرض این خطرات هستند،‌ افراد مسنی هستند كه تنها، زندگی می كنند و یا كسی آنها را تشویق به خوردن مواد غذایی مناسب نمی كند.
وی با بیان این كه كمبود برخی مواد مغذی مانند اسیدهای چرب امگا 3 حالت افسردگی را تشدید می كند،‌ گفت: كمبود این مواد در رژیم غذایی می تواند افراد را مستعد افسردگی كند كه غذاهای دریایی به ویژه ماهی های چرب، تخم مرغ های غنی شده با امگا 3،‌ روغن كانولا، گردو و سویا از منابع غذایی این گروه هستند.
به گفته این متخصص تغذیه، سطح اسید فولیك در خون برخی از افراد مبتلا به افسردگی پایین است كه جگر، قارچ، سبزی های برگ سبز، گوشت گاو كم چربی، سیب زمینی، آب پرتقال و لوبیا از منابع اسید فولیك هستند.
سرپرست اداره بهبود تغذیه جامعه تصریح كرد: عنصر روی نیز نقش مهمی در عملكرد سیستم عصبی دارد و تعادل این عنصر در بدن در پیشگیری و درمان افسردگی مؤثر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha