سلامت نیوز : رعایت نکردن رژیم غذایی مناسب و پرخوری در ماه رمضان مضر است و موجب بروز بیماری های قلبی عروقی، ورم و التهاب معده می شود.
رامین ناصحی‌فر کارشناس ارشد علوم بهداشتی در تغذیه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: استفاده زیاد از قند، شکر و شیرینی‌جات که معمولاً در این ماه بیشتر مصرف می شود باعث بروز بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود که رطب، خرما و کشمش جایگزین خوبی برای مواد قندی است.
 وی ادامه داد: پرخوری در وعده افطار باعث ورم و التهاب معده می‌شود و توصیه می شود در وعده افطار از غذاهای سبک، نرم و سهل الهضم مانند سوپ، آش و حلیم استفاده شود و دو ساعت بعد، غذاهای سنگین تر میل شود.
این کارشناس ارشد با اشاره به برخی از روایات اسلامی که خوردن نمک و سرکه قبل از غذا توصیه شده است، گفت:  بهتر است در مناطق گرم مانند بوشهر مقدار کمی نمک قبل از افطار و برای مناطق سرد نظیر تبریز کمی سرکه میل شود به شرط  اینکه در خوردن آن ها افراط صورت نشود.
ناصحی فر خاطر نشان کرد: در هنگام افطار از غذاها و نوشیدنی های بسیار سرد و گرم خودداری کنید و چای را به دلیل بوجود آوردن اختلال در جذب آهن بدن، دو ساعت بعد از افطار صرف کنید.
 وی تصریح کرد: در وعده سحری از خوردن مواد غذایی شور که موجب تشنگی در روز می شوند خوددادری کنید و از مواد غذایی شامل لبنیات، گوشت، غلات و حبوبات، سبزی ها و میوه جات استفاده کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha