دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹
کد خبر: 311202

رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان تهران از مرگ گورخر نر آفریقایی باغ‌وحش صفادشت که حدود یک هفته ‌پیش به ایران منتقل شده بود خبر داد.

مرگ گورخر آفریقایی در باغ‌وحش صفادشت

سلامت نیوز:رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان تهران از مرگ گورخر نر آفریقایی باغ‌وحش صفادشت که حدود یک هفته ‌پیش به ایران منتقل شده بود خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ،محمد کرمی، ضمن تایید خبر مرگ گورخر نر آفریقایی باغ وحش‌ صفادشت گفت: هفته گذشته سه راس گورخر آفریقایی شامل دو ماده و یک نر از کشور هلند به ایران منتقل و  ‌پس از چند روز نگهداری در گمرک، دیروز (۱۲ اردیبهشت ماه) به مرکز نگهداری حیات وحش صفادشت در استان تهران منتقل شدند و گورخر نر امروز (۱۳ اردیبهشت) تلف شد.


وی ادامه داد: این سه راس گورخر آفریقایی تنها یک روز است که وارد مرکز نگهداری حیات وحش صفادشت شده‌اند و سازمان دام‌پزشکی در حال بررسی علت تلف شدن گورخر نر این مجموعه است.

رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان تهران گفت: سه راس گورخر آفریقایی که از کشور هلند به ایران منتقل شدند از مسیر بلغارستان- ترکیه به ایران منتقل شده‌ و دارای دو مجوز سازمان حفاظت محیط زیست و دام‌پزشکی کشور بوده‌اند.


وی با بیان اینکه علت نگهداری چند روزه این سه راس گورخر آفریقایی در گمرک مشخص نیست، اظهار کرد: حیوانات زنده باید سریعا به مرکز نگهداری حیات وحش یا باغ‌وحش مقصد منتقل شوند تا تیمار و قرنطینه و تحت نظارت دام‌پزشک قرار گیرند.


رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان تهران با اشاره به اینکه سازمان دام‌پزشکی کشور مبدا و مقصد سلامت گونه‌های حیات وحش را ‌پیش از انتقال بررسی و تایید می‌کنند، گفت: از این رو احتمال اینکه گورخر نر ‌پیش از انتقال بیمار یا دارای مشکلات دیگری بوده‌، وجود ندارد اما با توجه به نگهداری این سه راس گورخر آفریقایی در محفظه‌ای در گمرک، احتمال می‌رود که این مساله نقشی در تلف شدن گورخر نر آفریقایی داشته باشد.


کرمی در ‌پایان درباره وضعیت دو گورخر ماده باغ‌وحش صفادشت، گفت: با توجه به اینکه این سه راس گورخر آفریقایی دیروز به این مرکز منتقل شده‌اند هنوز بازدیدی از آن‌ها صورت نگرفته اما نگهداری چند روزه آن‌ها در گمرک ممکن است مشکلاتی را برای آن‌ها ایجاد کرده باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha