سلامت نیوز : افرادی كه عادت به ورزش كردن دارند سعی كنند در طول ماه مبارك رمضان این كار را در بعدازظهر انجام ندهند، چون در طول روز به اندازه كافی بدنشان ضعیف و دچار كم ‌آبی و ضعف شده و انرژی كافی برای فعالیت ورزشی ندارند.
دكتر انوشه متخصص تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت:روزه داران از فعالیت‌های سنگین و همچنین قرارگرفتن در محیط و معرض گرما خود‌داری كنند.
وی افزود: به طور كلی در طول 24 ساعت بدن انسان نیاز به 8 تا 10 لیوان آب دارد كه این مقدار باید در بین وعده‌های غذایی تامین شود و این مقدار را باید در طول افطار تا سحر تقسیم كرده و مصرف كنیم.
توصیه می‌شود 2تا3 لیوان آب بین افطار تا شام،‌2تا3 لیوان بعد از شام و همچنین 2تا3 لیوان هنگام سحر میل شود.
وی اشاره كرد: بعد از سحر سعی شود آب فراوان مصرف نشود زیرا باعث رقیق شدن شیره‌های گوارشی شده و در نتیجه باعث ناراحتی‌های گوارشی و هضم غذا می‌شود .
انوشه تصریح كرد: در هنگام افطار سعی شود با یك چای داغ و آب گرم افطار كنیم چون بعضاً افراد به اشتباه هنگام افطار آب زیاد میل می‌كنند كه باعث ناراحتی گوارشی می‌شود پس بهتر است حدود یك ساعت بعد از افطار آب میل شود.
وی همچنین اضافه‌كرد: در ماه مبارك رمضان از مواد غذایی كه موجب دفع آب از بدن می‌شود مانند: چای،‌قهوه، نسكافه، كمتر استفاده كنیم و همچنین در موقع سحر از مصرف غذاهای چرب و شور سنگین‌ نیز خودداری كنیم.
وی در ادامه گفت: به غیر از مصرف آب كه می‌تواند آب مورد نیاز بدن را تامین كند توصیه می‌شود كه از میوه و سبزیجات نیز استفاده شود به این دلیل 70 تا 95 درصد حجم آنها را آب تشكیل داده و به دلیل این كه این مواد حاوی فیبر هستند و می توانند آب زیادی را درون خود نگه‌دارند مصرف آنها باعث می‌شود كه در طول روز كمتر احساس تشنگی كنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha