سلامت نیوز : پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق به طراحی و ساخت کمر بند کنترل کننده خونریزی پس از خروج شیت آنژیوگرافی شدند .
این کمربند که به همت احمد صفری سلطان آباد و حسن رحیمی از پرستاران اتاق عمل بیمارستان امام رضا (ع) مشهد ساخته شده است با بسته شدن بر روی کشاله ران و محل انجام عمل آنژیوگرافی از بروز خونریزی های احتمالی جلوگیری می کند.
احمد صفری یک از سازندگان این دستگاه گفت: در حال حاضر برای جلوگیری از خونریزی های احتمالی پس از انجام عمل آنژیوگرافی از کیسه شن استفاده می شود و این امر موجب بی حرکتی بیمار در مدت 3 تا 4ساعت و بروز مشکلات ناشی از آن می شود.
وی با اشاره به اینکه این دستگاه هیچ نوع مشابه داخلی و خارجی ندارد  افزود: این کمر بند با قرار گرفتن بر محل عمل بدون جابجایی فشاری معادل کیسه شن را بر محل وارد می کند و از  عوارض ناشی از بیحرکتی بیمار و بروز دردهای ناحیه کمر جلوگیری می کند .
احمد صفری گفت: این دستگاه بر روی 100 بیمار با موفقیت مورد آزمایش قرار گرفته است و با شماره 70802 در اداره مالکیت صنعتی کشور به ثبت اختراع رسیده است .
وی گفت : این دستگاه در حال حاضر به طور محدود در بیمارستان امام رضا(ع) استفاده می شود و با هماهنگی های صورت گرفته با مسئولان پارک علم و فناوری و تائید پزشکان قرار است به تولید انبوه برسد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha