سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱
کد خبر: 311243

کاهش چشمگیر مزاحمت‌های تلفنی اورژانس

سلامت نیوز:به گفته معاون فنی و عملیات مرکز اورژانس با شیوع ویروس کرونا کاهش چشمگیری نیز در تماس‌های مزاحمین بوجود آمد این کاهش بعضا به کمتر از ۲۰۰ مورد به صورت روزانه رسید.

از ابتدای شیوع کرونا تا کنون کادر درمان که نیروی‌های اورژانس بخشی از آن را تشکیل می‌دهند، فشارکاری فراوانی را تحمل کردند اما متاسفانه برخی از مردم با ایجاد مزاحمت برای سامانه ۱۱۵ کار را برای این نیرو‌های زحمتکش سخت‌تر می‌کنند.

در پاییز سال گذشته هادی اردکانی، سرپرست اداره ارتباطات اورژانس تهران در گفت‌وگو با میزان ضمن گلایه از حجم مزاحمت های تلفنی باوجود شیوع کرونا در کشور، از مردم خواست تا با جلوگیری از تماس‌های غیر ضرور با این مرکز به خدمت رسانی بهتر به مردم کمک کنند.

سید حسن حسینی زاده، معاون فنی و عملیات مرکز اورژانس تهران در گفت‌وگو با میزان در خصوص آمار مزاحمت‌های تلفنی برای سامانه ۱۱۵ با بیان اینکه سازمان‌های خدماتی همواره از مزاحمین رنج می‌برند و مرکز اورژانس نیز از این قاعده مستثنی نیست، گفت:  مزاحمت‌های اورژانس در سال ۹۷ حدود ۲۵ درصد بوده است که در سال ۹۸ با اطلاع رسانی از طریق رسانه‌ها و انجام اقدامات لازم حدود ۱۵ درصد کاهش یافته و به ۱۰ درصد رسیده است.

وی ضمن اشاره به اینکه مزاحمین اورژانس طیف‌های متفاوتی دارند و از جمله آن‌ها می‌توان به مزاحمین ثابت، کودک مزاحم، مزاحمین با شرح حال کاذب که منجر به اعزام آمبولانس می‌شود، اشاره کرد، ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا کاهش چشمگیری نیز در تماس‌های مزاحمین به وجود آمده که این کاهش بعضا به کمتر از ۲۰۰ مورد به صورت روزانه رسیده است.

معاون فنی و عملیات مرکز اورژانس تهران ضمن بیان این موضوع که این کاهش و افزایش تقریبا با پیک‌های همه گیری ویروس کرونا همسو بوده است، عنوان کرد: از ابتدای سال ۹۸ تا کنون حدود ۹ درصد تماس‌ها مربوط به مزاحمین تلفنی بوده است.

لازم به ذکر است که مردم از طریق تلفن سه رقمی ۱۱۵ در ۲۴ ساعت شبانه روز می‌توانند نیاز‌های خود به خدمات اورژانس و فوریت‌های پزشکی را با این مرکز در میان بگذارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha