برخی به طور روزانه غذا‌های سرخ کردنی مصرف میکنند در حالی که این کار می‌تواند بیماری‌های بسیاری به جان افراد بیندازد.

بلایی که مصرف روزانه غذا‌های سرخ کردنی به جانتان می‌اندازد

سلامت نیوز:برخی به طور روزانه غذا‌های سرخ کردنی مصرف میکنند در حالی که این کار می‌تواند بیماری‌های بسیاری به جان افراد بیندازد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  ما عادت داریم همه چیز از جمله تخم مرغ، سبزیجات، ماکارونی، گوشت، ماهی، نان و غیره را سرخ کنیم،  اکثر غذا‌های سرخ شده طعم خاصی دارند و شما می‌خواهید بار‌ها و بار‌ها آن‌ها را بخورید، اما مصرف منظم غذا‌های سرخ شده چگونه می‌تواند بر سلامتی شما تأثیر بگذارد؟


به گزارش مدیکال رو،در پخت و پز، استفاده از روغن برای سرخ کردن معمول است. این روغن می‌تواند روغن آفتابگردان، روغن ذرت، یا کره باشد. برخی از افراد ترجیح می‌دهند از روغن‌های زیتون یا نارگیل استفاده کنند، اما این یک استثناست و نه یک قاعده، در هر صورت روغن برای بدن ضرر دارد. با استفاده از هر روغنی به طور طبیعی چربی به ظرف و در نهایت به بدن شما اضافه می‌شود. به هر حال، نمی‌توان این چربی‌ها را مفید خواند. این امر خصوصاً در مورد روغن‌های آفتابگردان و ذرت صدق می‌کند که تحت قرار گرفتن طولانی مدت در دمای بالا، به چربی‌های ترانس تبدیل می‌شوند. چنین چربی‌هایی نه تنها کالری اضافی دارند، بلکه رگ‌های خونی و قلب را نیز تهدید می‌کنند.


توصیه می‌شود، پس از سرخ کردن ماده ای، برای پخت مجدد غذا از همان روغن استفاده کنید. هر بار که ظرف را برای پختن بیرون می‌آورید، باید از روغن تازه استفاده کنید، بدین روش خطر تبدیل روغن به چربی‌های ترانس بالا نمی‌رود.


عامل مهم دیگر سیاه شدن در یک محصول سرخ کردنی است. هر غذایی که تحت عملیات حرارتی قرار گرفته و دارای پوسته تیره باشد، محصولات گلیکاسیون را ایجاد می‌کند. این مواد باعث استرس اکسیداتیو در بدن، واکنش‌های التهابی می‌شوند و منجر به تشکیل تصلب شرایین، دیابت، سیروز کبدی، حمله قلبی یا سکته می‌شوند. این سوخته‌های روی مواد غذایی بیش از حد سرخ شده همچنین به توسعه فرآیند‌های سرطان کمک می‌کنند.
پوسته تیره استیک یا سیب زمینی سرخ شده، خاصیت سرطان زایی و تخریبی قوی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha