نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که مصرف روزانه پری بیوتیک «گالاکتو الیگوساکارید» (GOS) می تواند سطح اضطراب را کاهش داده و منجر به بهبود کلی وضعیت سلامت روان در زنان جوان شود.

تاثیر مثبت مصرف مکمل "پری بیوتیک" بر کاهش اضطراب زنان

سلامت نیوز:نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که مصرف روزانه پری بیوتیک «گالاکتو الیگوساکارید» (GOS) می تواند سطح اضطراب را کاهش داده و منجر به بهبود کلی وضعیت سلامت روان در زنان جوان شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ، محققان دانشگاه سوری انگلستان به بررسی این موضوع پرداختند که آیا مصرف روزانه یک مکمل غذایی پری بیوتیک می‌تواند باعث بهبود سلامت عمومی در گروه سنی ۱۸ تا ۲۵ ساله شود.


به گزارش ساینس دیلی،نتایج این مطالعه نشان داد کسانی که دوز روزانه پری بیوتیک دریافت کردند با کاهش سطح اضطراب، سلامت روان شأن بهبود یافت و نسبت به گروه کنترل، سلامت روده‌ای شأن بهتر بود.


محققان گروهی متشکل از ۶۴ شرکت کننده زن سالم را که هیچ تشخیص بالینی از اضطراب نداشتند مورد مطالعه قرار دادند. شرکت کنندگان به مدت ۲۸ روز دوز روزانه پری بیوتیک گالاکتوالیگوساکارید (GOS) یا دارونما دریافت کردند.


همه کسانی که در این آزمایش شرکت داشتند نظرسنجی‌ها را در مورد تجربیات سلامت خود از جمله خلق و خو، اضطراب و کیفیت خواب تکمیل کردند و نمونه مدفوع شأن برای تجزیه و تحلیل توالی میکروبیوم های روده بررسی شد.


دکتر «کاترین کوهن کادوش»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «این تحقیق جدید یک گام مهم رو به جلو است که نشان می‌دهد ما می‌توانیم از یک مکمل غذایی ساده و بی خطر مانند پری بیوتیک ها برای بهبود فراوانی باکتری‌های مفید روده و همچنین برای بهبود سلامت روان و در زنان جوانان استفاده کنیم.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha