طبق نتایج یک تحقیق بزرگ، مردان بالا ۵۰ سال در جهان ۶۰ درصد بیشتر از زنان با احتمال مرگ زودهنگام روبرو هستند.

مردان در جهان عمر کوتاه تری نسبت به زنان دارند

سلامت نیوز: طبق نتایج یک تحقیق بزرگ، مردان بالا ۵۰ سال در جهان ۶۰ درصد بیشتر از زنان با احتمال مرگ زودهنگام روبرو هستند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ، به گفته محققان، دو علت اصلی مرگ زودهنگام مردان نسبت به زنان، وجود نرخ بالاتر سیگار کشیدن و بیماری قلبی است.


به گزارش مدیسن نت،یافته‌های این مطالعه، مبتنی بر تجزیه و تحلیل داده‌های بیش از ۱۷۹ هزار نفر در ۲۸ کشور جهان است.


محققان بررسی کردند که چگونه عوامل اقتصادی اجتماعی (تحصیلات، ثروت)، سبک زندگی (استعمال دخانیات و الکل)، سلامت (بیماری قلبی، دیابت، فشار خون بالا و افسردگی) و فاکتورهای اجتماعی (داشتن همسر و تنهایی زندگی کردن) می‌توانند در افزایش خطر مرگ زودهنگام در مردان تأثیر داشته باشد.


«یو تزو وو»، سرپرست تیم تحقیق از کالج کینگ لندن، در این باره می‌گوید: «بسیاری از مطالعات تأثیر عوامل اجتماعی، رفتاری و بیولوژیکی را در تفاوت‌های بین زن و مرد در میزان مرگ بررسی کرده اند، اما تعداد کمی از آنها به بررسی تغییرات بالقوه بین المللی پرداخته بودند.»


تنوع اختلاف جنسیتی در میزان مرگ و میر در سراسر کشورها، علاوه بر جنسیت بیولوژیکی، تأثیر قابل توجه جنسیت را بر نقش‌های ساخته شده اجتماعی مردان و زنان نشان می‌دهد و همچنین سهم مهم سیگار کشیدن در جمعیت‌های مختلف متفاوت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha