سه‌شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۳
کد خبر: 31128
سلامت نیوز : سرپرست سازمان چای کشور با اشاره به اینکه اغلب چای‌های خارجی در واقع همان بی کیفیت ترین چای داخلی با اسانس‌های شیمیایی هستند، گفت: 90 درصد چای در ادارات و وزارتخانه‌ها چای‌های تقلبی است.

علی محرر  درباره این موضوع که 60 درصد از چای‌های خشک داخلی قابل استفاده نیستند، اظهار داشت: اینطور نیست که 60 درصد بی کیفیت باشند، البته کارخانه هایی وجود دارند که حجم زیادی از تولید آنها به دلیل فرآوری نامناسب قابل استفاده نیست اما کارخانجات خوبی هم هستند که حتی یک گرم چای هم در انبارهایشان نمی ماند.

سرپرست سازمان چای با اشاره به اینکه چای های خارجی همان چای های داخلی بابکارگیری اسانس های شیمیایی هستند، گفت: اغلب چای هایی که به نام خارجی فروخته میشود بی کیفیت ترین چای تولید داخل است که با اسانس های شیمیایی به فروش می رسد.

وی افزود: بنده هر چایی که در 90 درصد ادارات و وزارتخانه ها دیده ام، بدترین نوع چای ایرانی بوده که با اسانس های شیمیایی به فروش رسیده است و در واقع این چای ها بسیار بی کیفیت بوده و برای مصرف کننده مضر هستند.

سرپرست سازمان چای سرانه مصرف چای در ایران را بین یک کیلو و 200 تا 400 گرم اعلام کرد و گفت: بازار داخلی به واردات چای نیاز دارد زیرا کل تولید داخل حدود 30 هزار تن است که جوابگوی مصرف داخلی نیست اما واردات باید براساس شرایط مناسب و قوانین وارداتی باشد.

محرر تصریح کرد: سال گذشته 26 هزار تن چای خشک تولید شد که حدود 20 هزار تن آن به فروش رفته و 6 هزار تن باقیمانده هم در حال فروش است.

سرپرست سازمان چای به وجود شرکتهای جدیدی در بازار چای داخلی اشاره کرد و افزود: این شرکتها با مخلوط چای داخلی با کیفیت و چای های خارجی نوع جدیدی از چای را عرضه می کنند و امیدواریم که به این رویه ادامه دهند و به دنبال سودهای "میلیاردی و یک‌شبه" نباشند.

محرر وضعیت کنونی کارخانجات چای را مناسب توصیف کرد و گفت: فعلا کارخانجات شرایط مناسبی در تهیه چای دارند، زیرا چای نیاز به بازاریابی صحیح و فرآوری مناسب دارد که درصورت رعایت این شرایط موفق خواهد بود.
منبع:فودنا

.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha