مدیرکل دفتر مدیریت خدمات سلامت عمومی سازمان بیمه سلامت ایران از تسویه کامل مطالبات باقی مانده سال ۹۹ پزشکان خانواده شهری و روستایی طی روزهای آینده خبر داد.

تسویه مطالبات باقی‌مانده سال ۹۹ پزشکان خانواده شهری و روستایی طی روزهای آتی

سلامت نیوز:مدیرکل دفتر مدیریت خدمات سلامت عمومی سازمان بیمه سلامت ایران از تسویه کامل مطالبات باقی مانده سال ۹۹ پزشکان خانواده شهری و روستایی طی روزهای آینده خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، محمدرضا میرزایی گفت: در راستای ارتقای خدمات سطح یک برای بیمه شدگان در برنامه روستایی، عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر به همت هیات مدیره، مدیرعامل و معاونین سازمان بیمه سلامت ایران در سال گذشته هم تفاهم نامه سال ۹۸ که با تاخیر روبرو شده بود و هم تفاهم نامه سال ۹۹ ابلاغ شد. همچنین تفاهم نامه ۱۴۰۰ برای اولین بار در ۱۵ سال گذشته قبل از پایان سال با کمک وزارت بهداشت آماده شد و به امضای مشترک معاونین وزارت بهداشت و مدیرعامل سازمان رسید و در نهایت دراوایل فروردین ماه ابلاغ شد.


مدیرکل دفتر مدیریت خدمات سلامت عمومی سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: این تفاهم نامه با دو مبلغ ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از سوی سازمان بیمه سلامت ایران و ۲ هزارو ۴۰۰ میلیارد تومان از سوی وزارت بهداشت و در مجموع با ۴ هزارو ۸۰۰ میلیارد تومان برای خدمات سطح یک در سال ۱۴۰۰ تدوین شد.


وی به پرداخت مطالبات پزشکان خانواده روستایی نیز اشاره کرد و گفت: با برنامه‌ریزی مناسب سازمان بیمه سلامت ایران پرداخت مطالبات پزشکان خانواده از مهر ماه سال گذشته با پرداخت ۸۰ درصد مطالبات به صورت علی‌الحساب به روز شده است؛ به طوری که تا پایان اسفند ۹ ماه از مطالبات این گروه به طور کامل تسویه شده و ۳ ماه پایان سال به دلیل جمع آوری اطلاعات عملکردی پزشکان طی روزهای آینده تسویه خواهد شد.


میرزایی بیان کرد: امسال مقرر شده است که بیست و پنجم هر ماه ۸۰ درصد علی الحساب پزشکان و ماماها نیز پرداخت شود؛ به طوری که تاکنون پرداخت علی الحساب پزشکان خانواده انجام شده است.


وی ادامه داد: در برنامه شهری دو استان فارس و مازندران نیز ۸۰ درصد علی الحساب پزشکان خانواده با تعرفه امسال پرداخت شده است و ۳ ماهه چهارم سال گذشته نیز در روزهای آینده تسویه خواهد شد.


مدیرکل دفتر مدیریت خدمات سلامت عمومی سازمان بیمه سلامت ایران همچنین گفت: مقرر شده است که در برنامه روستایی پایش‌ها به صورت الکترونیک شوند و با خریداری تبلت برای ۳۳۱ نفر از اعضای نظارت بر برنامه روستایی در کل کشور و برنامه نرم افزاری که بر روی آن قرار می‌گیرد، پایش‌ها از حالت کاغذی خارج و به صورت الکترونیک انجام شود. سازمان بیمه سلامت ایران در تلاش است که برای خدمات سطح یک در ۳۱ استان ساختار متناظر ستادی تعریف کند تا خدمات سطح یک با برنامه جدی‌تری دنبال شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha