چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲
کد خبر: 311290

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از تداوم وقوع رگبار و رعد و برق در برخی مناطق کشور و کاهش محسوس دما در برخی از استان‌ها طی امروز و فردا (۱۵ و ۱۶ اردیبهشت) خبر داد.

رگبار باران و کاهش محسوس دما در برخی مناطق کشور

سلامت نیوز:مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از تداوم وقوع رگبار و رعد و برق در برخی مناطق کشور و کاهش محسوس دما در برخی از استان‌ها طی امروز و فردا (۱۵ و ۱۶ اردیبهشت) خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ،صادق ضیاییان اظهار کرد: امروز(۱۵ اردیبهشت) در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران به‌ویژه طی ساعات بعد ازظهر و اوایل شب افزایش ابر، رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.


وی با اشاره به اینکه طی این مدت در مناطق کوهستانی و مستعد وقوع صاعقه و بارش تگرگ دور از انتظار نیست، تصریح کرد: طی این روز در غرب سواحل دریای خزر ابرناکی، وزش باد شمالی و بارش باران رخ می‌دهد.


ضیائیان در ادامه با بیان اینکه از بعد ازظهر امروز (۱۵ اردیبهشت) و طی فردا (۱۶ اردیبهشت) کاهش محسوس دما در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل رخ می‌دهد، گفت: دریای خزر نیز طی این دور روز مواج خواهد بود همچنین شرق تنگه هرمز طی امروز مواج است.


مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: طی فردا (۱۶ اردیبهشت) در استان‌های واقع در شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل شمالی همچنین خراسان شمالی، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمالی و در مناطقی از استان‌های اصفهان، شمال فارس، غرب یزد و ارتفاعات کرمان رگبار پراکنده گاهی همراه با رعد و برق دور از انتظار نیست.


وی با اشاره به اینکه طی روز جمعه (۱۷ اردیبهشت) در کل نوار شمالی و مناطقی از شرق اصفهان و فارس، یزد، کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد، اظهارکرد: طی روز شنبه (۱۸ اردیبهشت) گستره بارش در نیمه شرقی کشور است و در شمال خراسان رضوی و خراسان شمالی بارش شدت خواهد داشت.


به گفته ضیاییان طی روز یکشنبه (۱۹ اردیبهشت) در شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، یزد و مناطقی از اصفهان بارش رخ می‌دهد و در شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در زنجان، قزوین و البرز و در غرب سواحل دریای خزر و استان‌های همدان، مرکزی و قم به‌ویژه طی ساعات بعد ازظهر رگبار باران پیش‌بینی می‌شود.


مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۶ اردیبهشت) کمی ابری در بعد ازظهر افزایش ابر گاهی رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید و با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و طی روز جمعه (۱۷ اردیبهشت) نیز نیمه ابری، در بعد ازظهر افزایش ابر، رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید و با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۳۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha