بررسی اختلالات اسكلتی _ عضلانی اندام فوقانی كاربران رایانه نشان می‌دهد منشی‌ها در وضعیت بدنی نامناسبتری نسبت به سایر گروه‌های شغلی كار می‌كنند.

به گزارش سلامت نیوز،یحیی رسول‌زاده دانشجوی كارشناسی ارشد گروه بهداشت حرفه‌ای دانشگاه تربیت مدرس در پایان نامه خود به ارزیابی اختلالات اسكلتی عضلانی اندام فوقانی كاربران رایانه پرداخت.
در این بررسی 85 نفر از كاركنان یك شركت تحت بررسی قرار گرفتند كه از این میان 41 نفر كارشناس، دو نفر اپراتور و 42 نفر منشی بودند.
در این پایان نامه آمده است؛ منشی‌ها به دلیل اینكه وظایف مختلفی نظیر تایپ، جوابگویی تلفن، فاكس، پرینت و كارهای نوشتنی را بر عهده دارند و پست كاری آنها قابلیت تنظیم مناسب برای انجام هر كدام از این وظایف را ندارد بیش از سایرین در معرض موقعیت‌های نامناسب و كشیدگی‌های مكرر و در نهایت فشار بالای كار قرار دارند.
براساس نتایج این پایان نامه، كل افراد تحت بررسی دارای درجه‌های مختلف پتانسیل ابتلا به اختلالات اسكلتی عضلانی اندام فوقانی هستند كه این میزان در میان زنان بیشتر از مردان است و از لحاظ گروه‌های شغلی این اختلالات در میان منشی‌ها بیش از كارشناس‌ها بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha