پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸
کد خبر: 311310

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای ‌پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته و هم‌اکنون (۱۶ اردیبهشت ماه) در محدوده قابل قبول قرار داشته است و تداوم این شرایط تا فردا ‌پیش‌بینی می‌شود.

تداوم تنفس هوای «مطلوب» در ‌پایتخت

سلامت نیوز:براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای ‌پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته و هم‌اکنون (۱۶ اردیبهشت ماه) در محدوده قابل قبول قرار داشته است و تداوم این شرایط تا فردا ‌پیش‌بینی می‌شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران حاکی از آن است که در صبحگاه امروز (۱۶ اردیبهشت ماه) کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده‌ قابل‌ قبول قرار خواهد گرفت که ناشی از وزش باد مؤثر و پراکندگی آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است.


به‌تدریج با رشد ناپایداری جوی طی روز و وزش باد مؤثر و در برخی ساعات همراه با رگبار پراکنده شرایط مساعد جهت پراکندگی آلاینده‌ها فراهم خواهد شد. این شرایط جوی تا ساعات پایانی ادامه خواهد داشت و با وجود افزایش حجم ترافیک شامگاهی برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.


صبح فردا (۱۷ اردیبهشت ماه) کاهش تردد خودروها در روز تعطیل و وزش باد مؤثر طی ساعات گذشته باعث برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق خواهد شد. حاکمیت ناپایداری جوی طی روز و افزایش تندی باد پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد، هرچند در برخی ساعات بعدازظهر احتمال تولید و افزایش غلظت آلاینده‌ «ازن» وجود خواهد داشت.


با وزش باد مؤثر تا اواخر وقت فردا (۱۷ اردیبهشت ماه)  برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق پایتخت دور از انتظار نخواهد بود. آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۶۵ بود و هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۵۷ و کیفیت هوا در محدوده ‌قابل قبول است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha