سه‌شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۹
کد خبر: 31134
سلامت نیوز : معاون بازرسی و نظارت سازمان بازرگانی استان قزوین گفت: با قاچاقچیان لوازم آرایشی و بهداشتی و واحدهای عرضه كننده محصولات قاچاق به شدت برخورد می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان بازرگانی استان قزوین، علی‌اكبر كبیری بیان كرد: آسیب پذیر شدن بخش تولید و از بین رفتن فرصت‌های شغلی از مهم‌ترین نتایج منفی قاچاق كالا به شمار می‌رود.
وی ادامه داد: قاچاق كالا صرف یك امر اقتصادی نیست و عوامل و انگیزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی نیز در این امر دخالت دارند.
معاون بازرسی و نظارت سازمان بازرگانی استان قزوین با تأكید بر ضرورت برخورد جدی با پدیده قاچاق، پیشگیری و ساماندهی امور بازار را راهكار مهم مبارزه با قاچاق دانست.
وی تصریح كرد: یكی از مهمترین مسائل توجه بیشتر به حوزه اقتصاد در بخش تولید به منظور افزایش تولید به لحاظ كمی و كیفی و كاهش هزینه‌های تولید است كه به كاهش قیمت تمام شده منجر می‌‌شود تا زمینه‌های قاچاق كالا نیز كاهش یابد، ضمن اینكه به دنبال فرهنگ‌سازی برای نشان دادن مطلوبیت نذاشتن این كار هستیم.
كبیری خاطرنشان كرد: فرهنگ‌سازی نیز یكی از مهم‌ترین راهكارهای مبارزه و كاهش قاچاق كالاست و تمام نهادها و دستگاه‌های مسئول باید در این زمینه همكاری كنند.
وی با اشاره به وضعیت قاچاق لوازم آرایش و بهداشتی در كشور اظهار كرد: وجود مرزهای طولانی در كشور و مرز زمینی با كشورهایی چون افغانستان و عراق زمینه را برای قاچاق كالا به كشور فراهم كرده است.
معاون بازرسی و نظارت سازمان بازرگانی استان قزوین یادآور شد: نامساعد بودن شرایط اقتصادی، اجتماعی و امنیتی نامناسب در آن كشورها وضعیت استثنایی را برای قاچاق كالا به كشور و كسب سودهای كلان از این طریق ایجاد كرده است.
وی تأكید كرد: باید ضمن آگاهی بخشی به مردم در زمینه عوارض جانبی استفاده از كالاهای قاچاق همچون لوازم آرایشی و بهداشتی و در معرض خطر بودن سلامت آنان، باید با تلاش همه‌جانبه و همكاری و هماهنگی بیشتر اصناف، بخش تولید، دستگاه‌های مسئول از قاچاق كالا به كشور جلوگیری كنیم.
كبیری ادامه داد: با این وجود با تلاش‌های انجام شده توسط بازرسان سازمان بازرگانی، مجمع امور صنفی، نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با قاچاق كالا، شاهد افزایش صد درصدی كشفیات سیگار در سال جدید بودیم.
وی با تأكید بر ضرورت مشاركت اصناف در این زمینه، گفت: هر واحد صنفی خود به عنوان یك مصرف كننده باید تلاش جدی برای گسترش قاچاق و توزیع كالاهای قاچاق در بازار داشته باشد.
معاون بازرسی و نظارت سازمان بازرگانی استان قزوین افزایش سطح آگاهی و اطلاعات مردم را در خصوص مضرات استفاده از لوازم آرایشی بهداشتی قاچاق مهم دانست و خواستار همكاری نهادهای ذی‌ربط در این زمینه شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha