سلامت نیوز : روانشناسان در یك مطالعه جدید دریافته‌اند كه یك روش ساده و كم خرج برای درمان افسردگی، محبت كردن و دلسوزی كردن برای دیگران است.

به گزارش ایسنا، این روانشناسان توصیه می‌كنند كه اگر به افسردگی مبتلا هستید با محبت و دلسوزی می‌توانید حال خود را بهتر كنید و خلقتان را بهبود بخشید.

طبق جدیدترین آمار سازمان جهانی بهداشت، در حال حاضر بیش از  100 میلیون نفر در جهان به افسردگی مبتلا هستند.

گروهی از متخصصان روانشناسی در دانشگاه كالیفرنیا و دانشگاه دوك ادعا كرده‌اند كه شركت كردن در فعالیتهای مثبت مثل كمك كردن به دیگران می‌تواند بعنوان یك روش درمانی واقعا موثر و كم هزینه برای مبتلایان به اختلال افسردگی بكار گرفته شود.

به گفته این متخصصان؛ هرچند داروهای ضدافسردگی می‌توانند برای برخی از مبتلایان نجات بخش باشند اما درمان دارویی فقط در 30 یا 40 درصد از بیماران به طور كامل تاثیرگذار است. حتی با وجود تلاش برای مصرف داروهای مختلف باز هم یك سوم از بیماران از افسردگی خلاص نمی‌شوند.

به گزارش روزنامه لس آنجلس تایمز، این متخصصان می‌گویند روش جدید برای معالجه افسردگی كه «میانجی‌های فعالیت مثبت» یا PAI نامیده می‌شود شامل فعالیتها و عملكردهای ارادی و هدفمندی مثل محبت كردن به دیگران، دلسوزی برای آنها و تمرین خوش‌بینی است.

این یافته حاصل یك بازبینی گسترده روی مطالعات قبلی در زمینه روش درمانی PAI است كه در آنها هزاران زن و مرد سالم با شمار زیادی از بیماران مبتلا به علائم افسردگی مورد مقایسه قرار گرفته بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha