سه‌شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۷
کد خبر: 31138

یك پزشك استرالیایی ادعا كرده است كه در آستانه تولید اولین واكسن سرطان پوست در جهان است و این دستاورد جدید ظرف یكسال آینده وارد بازار دارویی خواهد شد.

سلامت نیوز : یك پزشك استرالیایی ادعا كرده است كه در آستانه تولید اولین واكسن سرطان پوست در جهان است و این دستاورد جدید ظرف یكسال آینده وارد بازار دارویی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، پروفسور یان فرازر كه نام وی بعنوان اولین تولید كننده واكسن سرطان دهانه رحم در دنیا شناخته شده است امیدوار است كه نخستین واكسن سرطان پوست را نیز ظرف یكسال آینده به مراحل نهایی تولید برساند.

شبكه خبری استرالیایی نیوز در این باره گزارش داد: یان فرازر، پروفسور ایمونولوژی موفق به طراحی اولین استراتژی جهانی برای مقابله با این بیماری جدی و خطرناك شده است كه تقریبا از هر 3 استرالیایی دو نفر را مبتلا می‌سازد و نرخ ابتلا به آن در استرالیا نسبت به سایر نقاط جهان به مراتب بیشتر است.

فراز در مصاحبه‌ای با این شبكه گفت: ما در طول زندگی خود باید موفق شویم كه تهدید سرطان پوست را از نسل آینده برطرف كنیم. پروفسور فرازر معتقد است كه افراد می‌توانند سرطان را از یك ویروس بگیرند.

وی با شناسایی ویروس پاپیلومای انسانی بعنوان عامل بروز سرطان دهانه رحم و سپس تولید واكسنی علیه این ویروس برای محافظت از جمعیت زیاد زنان در برابر این سرطان، همین فرضیه خود را ثابت كرده است. در حال حاضر فرازر سعی دارد كه با بكارگیری یك تاكتیك مشابه با سرطان پوست از جمله سرطان ملانوم كه شدیدترین نوع آن است مبارزه كند.

فرازر می‌گوید: این گروه از سرطانها كه عامل بروز آنها عفونت ویروسی است فرصت فوق العاده‌ای را برای درمان ایجاد می‌كنند چون در این صورت ایده استفاده از واكسن برای پیشگیری از سرطان بسیار كاربردی‌تر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha