نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد یک پنجم آمریکایی های مبتلا به عارضه پرفشاری خون از داروهایی نظیر برخی از مُسکن ها استفاده می کنند که از جمله عوارض جانبی آنها، بالا بردن فشار خون است.

هشدار پزشکان در آمریکا نسبت مصرف داروهایی که فشارخون را افزایش می دهند

سلامت نیوز:نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد یک پنجم آمریکایی های مبتلا به عارضه پرفشاری خون از داروهایی نظیر برخی از مُسکن ها استفاده می کنند که از جمله عوارض جانبی آنها، بالا بردن فشار خون است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، نتایج اولیه یک بررسی نشان می دهد: نزدیک به یک پنجم مردم ایالات متحده که دارای فشار خون بالا هستند از داروهایی مصرف می کنند که می توانند فشار خون آنان را افزایش دهد.


پزشکان اظهار داشتند این یافته ها نگران کننده است چرا که بسیاری از افراد در کنترل فشار خون بالای خود با مشکل روبرو هستند.
در این بررسی به داروهایی پرداخته شده که می تواند در افزایش بیشتر فشار خون نقش داشته باشد و بیماران و پزشکان باید نسبت به عوارض این داروها آگاهی داشته باشند.


از جمله بیشتر این داروها که مصرف آنها متداول است می توان به داروهای افسردگی، داروهای غیر استروئیدی ضد التهابی همچون ایبوپروفن و داروهای استروئیدی اشاره کرد.


همچنین محققان در پاسخ به این پرسش که آیا پزشکان به بیماران مبتلا به عارضه فشار خون نسبت به مصرف این داروها هشدار می دهند، اظهار داشتند: احتمالا شاهد این آگاه سازی نیستیم.


به گزارش یونایتدپرس، به گفته محققان افراد مبتلا به فشار خون بالا باید میزان فشار خون را در منزل تحت کنترل داشته باشند. در صورتیکه نتوان میزان فشار خون را کنترل کرد بهتر است با پزشک در مورد تاثیر و عوارض احتمالی دارو مشورت شود. در برخی موارد جایگزین کردن دارو امکان پذیر است. به طور مثال می توان داروهای غیر استروئیدی ضد التهابی را با استامینوفن جایگزین کرد. در واقع، استامینوفن می تواند گزینه دارویی مُسکنِ درد برای افراد مبتلا به فشار خون بالا باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha