سه‌شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۸
کد خبر: 31141

نتایج یك پژوهش آماری جدید نشان میدهد انگلیس بالاترین آمار سقط جنین را در بین سایر كشورهای اروپایی دارد. نرخ بارداریهای دوران نوجوانی در بین دختران نوجوان انگلیسی بیش از هر كشوراروپایی دیگر افزایش یافته و نشان میدهد راهكار دولت انگلیس برای مقابله و كنترل بارداریهای نوجوانی در این كشور موثر نبوده است.


سلامت نیوز :آخرین آمارهای جهان از آغاز سال 2011 تاكنون؛ آمار سلامت و بهداشت جهان

 

عنوان

 

آخرین آمار

 

افزایش در دقیقه

سقط جنین

4 میلیون و 455 هزار

80 سقط

افراد مبتلا به ایدز

3 میلیون و692هزار و 230 نفر

2نفر

مرگ و میر ناشی از ایدز

8 هزار و 590 نفر

2نفر

سیگار مصرف شده امروز

8 میلیارد و 300 میلیون نخ سیگار

20 میلیون نخ

مرگ ومیر ناشی از مصرف سیگار امسال

2 میلیون و 910 هزار نف

3 نفر

مرگ و میر ناشی از سرطان امسال

4 میلیون و 790 هزار نفر

6 نفر

رگ و میر كودكان زیر پنج سال

4 میلیون و 425 هزار نفر

10 نفر

مرگ و میر ناشی از مالاریا امسال

571 هزار نفر

........

مرگ ومیر ناشی از مصرف الكل

یك میلیون و 456 هزار نفر

.........

 

 

 




به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه روزگار اگرچه در ایران هیچ آماری برای سقط جنین ارائه نمیشود و اغلب این آمار جزء آمار سر به مهر برای مسوولان باقی میماند اما آمار ارائه شده از سوی كشورهایی كه سیستم آماری اینترنتی دارند نشان میدهد در یك دقیقه 80 سقط جنین در جهان اتفاق میافتد. البته به این آمار سالهای بعد شاید بتوان آمار كشورهای در حال توسعه فاقد سیستم  اطلاع رسانی آنلاین را هم اضافه كرد به این ترتیب در آینده باید به  انتظار افزایش سقط جنین در گوشه و كنار دنیا بنشینیم.

 نتایج یك پژوهش آماری جدید نشان میدهد انگلیس بالاترین آمار سقط جنین را در بین سایر كشورهای اروپایی دارد. نرخ بارداریهای دوران نوجوانی در بین دختران نوجوان انگلیسی بیش از هر كشوراروپایی دیگر افزایش یافته و  نشان میدهد راهكار دولت انگلیس برای مقابله و كنترل بارداریهای نوجوانی در این كشور موثر نبوده است.

در حالی كه تاكنون فرانسه به عنوان پایتخت سقط جنین در اروپا شناخته شده بود اما این بار انگلیس از فرانسه سبقت گرفته است و به این ترتیب درجدول جهانی سقط جنین پس از روسیه، امریكا، هند و ژاپن در جایگاه پنجم قرار گرفت از سوی دیگر، این تحقیقات اروپایی نشان داده است آمارسقط جنین در اسپانیا نیز رو به افزایش است البته در مقایسه با انگلیس هنوز پایین است.

سقط جنین یكی از مباحث بسیار بحث برانگیز در امریكا بوده و پزشكان و كلینیكهای انجام دهنده این اقدام همواره مورد اعتراض شدید مخالفان سقط جنین و مسیحیان معتقد قرار داشته اند.
سقط جنین بر اساس قوانین امریكا ممنوع نیست اما مخالفان بسیاری در سراسر این كشور دارد در همین زمینه گزارشها نشان میدهد دلایل مختلفی در افزایش آمار سقط جنین در جهان تاثیرگذار است همچنین قوانین مختلفی درباره برخورد با پدیده سقط جنین در كشورها وجود دارد. چنانچه در برخی كشورها پدیده قانونی و در كشورهایی نیز سقط جنین غیرقانونی به شمار میآید.
 به گزارش  روزنامه دیلی میل،با آغاز بحران اقتصادی امریكا از سال 2008، آمار سقط جنین در این كشور كه سالها روند نزولی داشت، رو به افزایش گذاشته است موسسه »گاتمچر« كه مسوول جمع آوری اطلاعات ازكلینیكهای سقط جنین در امریكاست، خبر داد در1/21 ،200 میلیون مورد سقط جنین در امریكا انجام شده است كه آماری معادل 19/6 در هر  تا 44 سال را شامل میشود.
این آمار نسبت به آمار قبلی منتشر شده در سال 2005 كه 1/6 میلیون سقط جنین را شامل میشد، افزایش داشته است. همچنین گزارشها نشان میدهد تعداد كلینیكهای ارائه كننده خدمات سقط جنین نیز بین سالهای( 2005 تا 2008 )فاصله زمانی بین دو آمارگیری افزایش داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha