سلامت نیوز : بیماران با التهاب درون چشمی به علت اینکه با کمبود آب موجود در چشم، امکان نازک شدن شبکیه و افزایش التهاب درون چشمی وجود دارد باید تحت نظر پزشک متخصص روزه بگیرند.
هرمز شمس، متخصص چشم پزشکی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت:‌ ماه مبارک رمضان، ماه سرشار از برکت و معنویات است که افراد برای ادای فریضه چندین ساعت گرسنگی و تشنگی را تحمل می کنند.
وی ادامه داد: روزه داری برای برخی از بیماران که مشکلات زمینه ای دارند، می تواند خطراتی را به دنبال داشته باشد که بایستی زیر نظر پزشک متخصص روزه بگیرند.
استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بیمارانی که دچار اشکالات شبکیه نازک، نزدیک بینی، هستند به موجب اینکه 12 ساعت تشنگی را تحمل می کنند می تواند دچار خشکی درون چشم  شوند که بی آبی بروی شبکیه چشم کشش ایجاد می کند، که باعث پارگی شبکیه چشم می شود.
این متخصص چشم افزود: بیماری های التهاب درون چشم، که با روزه داری امکان ضعف و خستگی و افزایش التهاب درون چشمی، را بدنبال دارد، می تواند بسیار خطرناک باشد و همچنین دیابت که عوارضی چون باعث خونریزی های درون چشمی را بدنبال دارد و روزه داری افزایش احتمال کشش عروق درونی چشم را همراه دارد که توصیه می شود افرادی که دچار بیماری های زمینه ای چشم هستند، زیر نظر پزشک متخصص به روزه داری بپردازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha