دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
کد خبر: 311466

طرح واکسیناسیون کرونا برای افراد بالای ۸۰ سال در بوستان جنگلی سرخه حصار به همت مرکز بهداشت شرق دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در حال اجراست.

آغاز اجرای طرح واکسیناسیون کرونا در خودرو

سلامت نیوز: طرح واکسیناسیون کرونا برای افراد بالای ۸۰ سال در بوستان جنگلی سرخه حصار به همت مرکز بهداشت شرق دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در حال اجراست.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، طرح واکسیناسیون کرونا برای افراد بالای ۸۰ سال در بوستان جنگلی سرخه حصار به همت مرکز بهداشت شرق دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در حال اجراست. در این طرح که ۱۹ اردیبهشت ماه با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی صورت گرفت، متقاضیان پس از دریافت پیامک با خودرو‌های شخصی خود به محل تزریق واکسن، مراجعه کرده و به نوبت واکسن کرونا به افراد واجد شرایط تزریق شد.

رعایت فاصله، نظم بیشتر و تعداد بیشتر افرادی که واکسن دریافت می‌کنند از مزایای این طرح است که برای حفظ سلامت سالمندان بالای ۸۰ سال در نظر گرفته شده است.

راه اندازی اولین مرکز واکسیناسیون خودوریی در پایتخت

علیرضا زالی، رئیس ستاد مقابله باکرونا در کلانشهر تهران با اشاره به اینکه در تهران حجم قابل توجهی از افراد بالای ۶۰ سال از مصادیق اولویت دار گروه‌های هدف واکسیناسیون کرونا هستند اظهار کرد: تامین فضا‌های مناسب و توجه به تراکنش مناسب جغرافیایی برای تسهیل شرایط دریافت واکسن سالمندان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی تاکید کرد: علاوه بر مراکز جامع سلامت که در تهران مستقر هستند، با هماهنگی که با شهرداری تهران انجام شده، از فضا‌های موجود خصوصا پارک‌های جنگلی و بوستان‌های تهران که بار ترافیکی را برای منطقه ایجاد نمی‌کند استفاده خواهیم کرد.

زالی با بیان اینکه اولین طرح مرکز تزریق واکسن در خودرو تهران در بوستان جنگلی سرخه حصار اجرا شد، از استمرار این طرح در سایر نقاط تهران خبر داد.

رئیس ستاد مقابله باکرونا در کلانشهر تهران با اشاره به روند واکسیناسیون در خودرو گفت: این طرح در سه مرحله شناسایی و واکسیناسیون انجام خواهد شد و در ایستگاه آخر تحت نظر پزشک، فرایند پس از تزریق بررسی می‌شود.

وی تاکید کرد: اجرای این طرح می‌تواند به عنوان الگویی موفق برای سایر مناطق شهری مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه سامانه ثبت رسمی واکسیناسیون کرونا در ایران به نشانی salamat.gov.ir از شنبه ۱۸ اردیبهشت راه اندازی شده است، خاطرنشان کرد: افراد جامانده می‌توانند برای ثبت نام به این سامانه مراجعه کنند.

زالی خاطرنشان کرد: گروه‌های خاص، ارایه دهندگان خدمات پزشکی و گروه‌های سنی بالای ۸۰ سال سهمیه جداگانه‌ای دارند و جاماندن از واکسیناسیون در بازه زمانی خاص به این معنا نیست که نوبت واکسیناسیون این افراد به پایان رسیده است.

رئیس ستاد مقابله باکرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه خبر‌های خوشی در باره واکسن‌های تولید داخل در راه است، افزود: همچنین در حوزه واردات واکسن کرونا با تلاش‌های وزارت بهداشت اقدامات موثری انجام شده است.

وی از اعلام زمان واکسیناسیون افراد ۷۵ ساله و ۸۰ ساله در روز‌های آتی خبر داد.

زالی گفت: با توجه به آمار فرآیند تزریق واکسن کرونا به گروه‌های سنی، در روز‌های آینده این مهم شتاب بیشتری خواهد داشت.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران تاکید کرد: پیش بینی می‌کنیم با تامین مکفی فضا‌های لازم و نیروی انسانی حداقل در هر شیفت و در هر مرکزی حدود ۱۰۰۰ دوز واکسن تزریق شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha