مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: ذخایر خون در استان تهران با توجه به شرایط موجود بسیار شکننده است و شهروندان تهرانی در کمک به بیماران نیازمند به خون و همچنین حفظ وضعیت پایدار ذخایر خونی اقدام به اهدای خون کنند.

شهروندان تهرانی خون اهدا کنند

سلامت نیوز: مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: ذخایر خون در استان تهران با توجه به شرایط موجود بسیار شکننده است و شهروندان تهرانی در کمک به بیماران نیازمند به خون و همچنین حفظ وضعیت پایدار ذخایر خونی اقدام به اهدای خون کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا از اداره کل انتقال خون استان تهران، دکتر محمدرضا مهدی زاده با تقدیر از اهدا کنندگانی که طی شب های قدر و ماه مبارک رمضان خون اهدا کردند، افزود: نیاز به خون در استان تهران هنوز رفع نشده و بیماران نیازمند به خون چشم به راه اهدا کنندگان عزیز هستند.

وی ادامه داد: همه ساله با ورود به ماه مبارک رمضان آمار اهدای خون کاهش می یابد و امسال نیز وجود موج چهارم همه گیری کرونا سبب کاهش تردد مردم و مراجعه کمتر شده است در حالیکه نیاز به خون مستمر و همیشگی است و بیماران همه روزه نیازمند به خون اهدایی و فرآورده های آن هستند.

مهدی زاده با اشاره به عمر کوتاه و سه روزه پلاکت گفت: کسانی که به این فرآورده خونی نیاز مبرم پیدا می کنند معمولا مشکلات انعقادی یا سرطان دارند و در صورت کمبود این فرآورده همکاران انتقال خون با تماس و فراخوان اهدا کنندگان و دریافت مستقیم پلاکت این نیاز را رفع می کنند.

وی با اشاره به بیماری های مزمن نیازمند به خون و فرآورده های آن مثل تالاسمی و هموفیلی و سرطان و حجم بالای جراحی هایی که در مراکز درمانی استان تهران انجام می شود تاکید کرد: ذخایر خون در استان تهران با توجه به شرایط موجود بسیار شکننده است و شهروندان تهرانی در کمک به همشهریان و هموطنان خود و حفظ وضعیت پایدار ذخایر خونی اقدام کنند.

مهدی زاده از شهروندان تهرانی خواست در این روزهای پایانی ماه مبارک رمضان با اهدای خون جلوی کاهش ذخایر خون را بگیرند و به درمان بیماران کمک کنند.

وی اعلام کرد: مراکز فعال اهدای خون در تعطیلات عید سعید فطر در تهران شامل مرکز جامع وصال (خیابان وصال شیرازی) از ساعت ۸ صبح تا ۲۰:۳۰، مرکز جامع منطقه ۵ (ستاری) از ساعت ۹ تا ۱۶، مرکز جامع منطقه ۴ (تهرانپارس) از ساعت ۹ تا ۱۶ و مرکز منطقه ۲۰ (شهر ری) از ساعت ۹ تا  ۱۶ است.

گفتنی است، در شب های قدر امسال ۳ هزار و ۷۳۹ نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان تهران مراجعه کردند که از این تعداد ۲۹۲۱ نفر شرایط اهدای خون را داشتند و موفق به اهدای خون شدند.

همچنین با تدابیر در نظر گرفته شده و همکاری های لازم بین سازمان انتقال خون، وزارت کشور و پلیس، اهداکنندگانی که در ایام ماه مبارک رمضان در ساعات منع تردد شبانه برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کنند مشمول جریمه نخواهند شد.

از سوی دیگر نیاز بیماران به خون و فرآورده های آن همیشگی است و گاهی در مواقعی مانند شیوع ویروس کرونا استقبال از اهدای خون را کاهش می دهد، بنابراین لازم و ضروری مردم نوع دوست و ایثارگر با اهدای خون یاری گر انتقال خون و نجات دهنده جان بیماران باشند.

در حال حاضر در کشور سالانه بیش از دو میلیون و یکصد هزار نفر به صورت کاملا داوطلبانه خون اهدا می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha