بسیاری از افرادی که به اعتیاد مبتلا می‌شوند، هنگامی که تصمیم به ترک مواد افیونی و اعتیادآورمی‌گیرند، از این که در اولین اولین تلاش خود برای ترک ماری جوانا با شکست مواجه می‌شوند، نا امید و دلسرد شده و در آخر این سوال پیش می‌آید که چرا نمی توانم ترک کنم؟ عوامل زیادی از نظر جسمی، ذهنی، عاطفی و بیولوژیکی وجود دارد که ترک مواد ا‌فیونی را دشوار می‌کند.

رهایی از شر اعتیاد؛ معرفی یکی از بهترین کلینیک های ترک اعتیاد

سلامت نیوز: بسیاری از افرادی که به اعتیاد مبتلا می‌شوند، هنگامی که تصمیم به ترک مواد افیونی و اعتیادآورمی‌گیرند، از این که در اولین اولین تلاش خود برای ترک ماری جوانا با شکست مواجه می‌شوند، نا امید و دلسرد شده و در آخر این سوال پیش می‌آید که چرا نمی توانم ترک کنم؟ عوامل زیادی از نظر جسمی، ذهنی، عاطفی و بیولوژیکی وجود دارد که ترک مواد ا‌فیونی را دشوار می‌کند.

افرادی که شخصا اقدام به ترک مواد مخدر می‌کنند، ممکن است روزهای بسیار زجرآوری را تجربه کنند؛ اینجا است که شما استفاده از خدمات و مشاوره کلینیک ترک اعتیاد را احساس می‌کنید؛ از همین رو دراین مقاله قصد داریم به بررسی مورد ترک مواد مخدر بپردازیم.

ترامادول

ترامادول یک داروی ضد درد افیونی است که برای درمان دردهای متوسط تا متوسط شدید مورد استفاده

است. ترامادول در افراد معتاد باعث افزایش هوشیاری و سرمستی می‌شود، که همین مسئله باعث گرایش افراد به مصرف بیش ازحد آن خواهد شد.

اعتیاد به ترامادول

ترامادول ممکن است باعث بروز مشکلات تنفسی شود و در صورت مصرف بیش از حد آن ممکن است باعث مرگ شخص شود. مصرف این دارو با الکل یا داروهای دیگری که می‌تواند باعث خواب آلودگی یا مشکلات تنفسی شود ممکن است عوارض جانبی بسیار جدی از جمله مرگ ایجاد کند.

ترامادول برای کاهش دردهای شدید و مزمن افرادی که عمل جراحی انجام داده‌اند تجویز می‌شود، اما در صورت بروز هر یک از این علائم بلافاصله با پزشک تماس بگیرید:

تنفس آهسته

سبکی سر غیر معمول

خواب آلودگی شدید و سرگیجه

کهیر

قرمزی پوست

تب

گلو درد

تورم صورت یا گلو

لب های آبی رنگ

ضربان قلب آهسته

نبض ضعیف

سوزش چشم

عوارض ترامادول

یبوست

خارش

تهوع

تشنج

کاهش هوشیاری

سندرم سروتونین

استفاده طولانی مدت از داروهای افیونی از جمله ترامادول ممکن است، منجر به بروز مشکلات نا باروری در مردان یا زنان شود.

نشانه‌های ترک ترامادول

ترک ترامادول به طور کلی دارای دو مرحله اصلی است؛ ترک به موقع و ترک دیرهنگام.

ترک زودهنگام با خروج دارو از جریان خون همراه است و ترک دیرهنگام کمی با مشکلات عدیده‌ای همراه است، اما علائم ترک مواد مخدر بسته به هر مرحله متفاوت است.

خارش

تهوع و استفراغ

مشکلات گوارشی

تب

اختلالات تنفسی

کاهش اشتها

اختلالات اضطرابی

رفتار خشونت آمیز

ماری جوانا : سم مهلک

ماری جوانا، که در بازار سیاه با اسامی علف‌های هرز، گلدان، دوپ یا حشیش شناخته می‌شود؛ در واقع از گل و برگ‌های خشک گیاه شاهدانه استخراج شده‌است; در ترکیب این ماده از مواد روانگردانی مانند تتراهیدروکانابینول و یا کانابیدیل که باعث تغییر خلق و خو و نشئگی مصرف کننده می‌شود استفاده شده‌است؛ در واقع مواد شیمیایی موجود در ماری جوانا باعث تغییر روحیه و هوشیاری فرد مصرف کننده می‌شود.

نحوه مصرف ماری جوانا

مردم ماری جوانا را به صورت سیگار, پایپ و بخور شده مصرف می‌کنند. برای مصرف ماری جوانا به شکل بخور از عصاره ماری جوانا مایع استفاده می‌شود. در برخی از مواقع ماری جوانا به شکل خوارکی در مواد غذایی و یا به صورت نوشیدنی به طور مثال در قهوه و یا چای استفاده می‌شود.

تاثیرات فیزیولوژیکی و روحی ماری جوانا

ماری جوانا بسته به نوع مصرف آن تاثیرات مخربی بر جسم وارد می‌کند؛ به طور مثال ماری جوانا اگر به صورت استنشاق مصرف شود، هنگامی که دود حاصل از آن وارد ریه ها شود؛ عصاره آن به سرعت از طریق جریان خون وارد مغز و سایر اعضای بدن می‌شود . اگر ماری جوانا به شکل خوراکی در مواد غذایی و یا به صورت نوشیدنی مصرف شود، در عرض 30 الی 60 دقیقه تاثیرات اش را در شخص مصرف کننده نشان می‌دهد، اما به طور کلی ماری جوانا به صورت کوتاه مدت و بلند مدت عوارض خود را نمایان می‌کند، که در ذیل به آن اشاره شده است:

عوارض کوتاه مدت

توهم

روان پریشی

تغییر خلق و خو

فراموشی

هذیان

اختلال در حرکت؛

عدم تمرکز

احساس اضطراب و اعمال خشونت آمیز

افزایش ضربان قلب

افزایش اشتها و به اصطلاح پرخوری

کاهش فشارخون

 اثرات بلند مدت

ماری جوانا همچنین بر رشد مغز تأثیر می‌گذارد. افرادی که از نوجوانی شروع به استفاده از ماری جوانا می‌کنند، این دارو ممکن است عملکرد حافظه، فرایند یادگیری و توانایی کلامی را مختل کند، ضمن اینکه ممکن است ضریب هوشی را کاهش دهد.

عوارض بلند مدت

مشکلات تنفسی

استفراغ و تهوع شدید

اختلال در بارداری

اختلال حافظه

شیزوفرنی

افسردگی

بیماری دوقطبی

اختلالات روان پریشی

مشکلات ناباروری در مردان

خودکشی

علائم مصرف ماری جوانا

علائم مصرف ماری جوانا در فرد مصرف کننده خود را به شکل اضطراب، وحشت و ضربان قلب سریع نشان می‌دهد و در برخی موارد حتی مصرف بیش از حد آن می‌تواند باعث پارانویا و توهم شود.

علائم ترک ماری جوانا

افرادی که از مصرف ماری جوانا خودداری کرده و آن را ترک می‌کنند، ممکن است دچار یکسری علائم خفیف شوند از جمله:

اضطراب

اختلال در خواب

کاهش اشتها

تحرک پذیری

ولع خوردن

سخن پایانی

ترک برخی ازمواد افیونی و اعتیاد آور از جمله ترک ترامادول ممکن است، برای شخص بیمار بسیار زجرآور و غیرقابل تحمل باشد، به خصوص اگر دچارسوء مصرف مواد وبه دنبال آن دچار وابستگی شدید به آن شده‌ باشید.

کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی با بهره گیری از بهترین پزشک های ترک اعتیاد مجرب به منظور معالجه و مراقب‌های ویژه در اختیار شما عزیزان خواهد بود، کافی است که با مشاوران کلینیک تماس بگیرید تا از خدمات و مشاوره‌های پزشکی این مرکز بهره مند گردید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha