پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 3115

تنها 5 درصد كمر دردها كه در اثر آسیب جدی به دیسك بین مهره ای ایجاد می شوند نیاز به جراحی داشته و 95 درصد دیگر با درمان های دارویی و فیزیوتراپی بهبود می یابند.

دكتر كرمی فیزیوتراپیست در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: آسیب دیسك كمر واژه ای است كه افراد مبتلا به كمردرد از آن ترس زیادی دارند و این در حالی است كه فقط درصد كمی از دردهای ناحیه كمر به علت آسیب جدی به دیسك بین مهره ای است و بیشتر كمر دردها تنها به علت تغییر الگوی عضلات ستون فقرات ایجاد شده و با آموزش تقویت عضلانی قابل درمان هستند.
وی ادامه داد: بر اساس آخرین پژوهش ها، با آنكه اكثر كمردردها به خودی خود درمان می شوند اما این درمان قطعی نبوده و بعضا عوارض در بیمار باقی مانده و نیاز به انجام ورزش های خاص كنترل حركتی است.
این متخصص فیزیوتراپی، درمان های غیر فعال و علامتی را كه بیمار تنها به استراحت و استفاده از دارو اكتفا می كند درمانی منسوخ شده دانست و یادآور شد: درمان كمر درد باید به طور فعال و با مشاركت مستقیم بیمار انجام شود در این روش فرد حركات ورزشی را آموزش می بیند تا عضلات مجموعه كمر خود را به كار گرفته و به اصلاح الگوهای حركتی كمر خود بپردازد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha