سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۰

برابر مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و ابلاغیه وزارت کشور سفر در تمام جاده‌های ایران از ساعت ۱۴ امروز (سه‌شنبه) تا ساعت ۱۲ روز شنبه ۲۵ اردیبهشت محدود می‌شود و مسافران در تعطیلات ‌عید فطر جریمه خواهند شد.

مسافران جریمه می‌شوند

سلامت نیوز:برابر مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و ابلاغیه وزارت کشور سفر در تمام جاده‌های ایران از ساعت ۱۴ امروز (سه‌شنبه) تا ساعت ۱۲ روز شنبه ۲۵ اردیبهشت محدود می‌شود و مسافران در تعطیلات ‌عید فطر جریمه خواهند شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه همشهری ، براساس اعلام وزیر بهداشت این بار نه‌تنها ویروس جهش‌یافته انگلیسی که‌ ویروس‌های دیگری هم در برخی استان‌ها سلامت جامعه را تهدید می‌کنند؛ کرونای آفریقای جنوبی در هرمزگان، هندی در قم و هندی-کالیفرنیایی در آذربایجان غربی که احتمال سرکشی آن در پایان تعطیلات پیش رو وجود خواهد داشت. بر این اساس مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر ممنوعیت و جریمه سفر از امروز تا ابتدای هفته آینده با هدف قطع زنجیره انتقال کرونا اجرا خواهد شد و بخش زیادی از دوربین‌های هوشمند ثبت تخلف در جاده‌های استان بارگذاری شده‌اند.

همچنین نیروهای راهور با استقرار در جاده‌ها و مبادی ورودی و خروجی شهرها رانندگان را از سفر و ورود به شهرها منع خواهند کرد و درصورت عدم‌تمکین به مقررات و اصرار، سفری گران را برایشان رقم خواهند زد. جریمه تردد در جاده‌های استان طی 5روز آینده برای ورود به شهرهای قرمز یک میلیون تومان، برای ورود به شهرهای گروه نارنجی و زرد 500هزار تومان و تردد شبانه 200هزار تومان خواهد بود.


 سفری که گران تمام می‌شود

رئیس پلیس راه کشور با بیان اینکه تمام شهرهای کشور فارغ از رنگ‌بندی شامل این طرح هستند، اظهار کرد: از مردم انتظار می‌رود در هیچ شرایطی سفر نکنند تا بتوانیم گامی برای مهار موج چهارم کرونا در کشور برداریم. سرهنگ هادی امیدوار افزود: برنامه‌ریزی‌ها طوری است که هم در ورودی و هم خروجی شهر اعمال قانون صورت خواهد گرفت. همکاران ما هم در مبادی شهرها مستقر هستند و سعی می‌کنیم از شروع سفر جلوگیری کنیم و سفری شکل نگیرد.

این مسئول با تأکید بر اینکه سامانه‌ها چند برابر دفعات قبل بارگذاری شده‌اند و سفرها باید به حداقل ممکن برسد، بیان کرد: البته درگیری با رانندگان وجود نخواهد داشت و تنها توصیه ما جلوگیری از سفر است. در این‌باره هم جریمه‌های سنگین پیش‌بینی شده است و با فعال شدن سامانه‌های نظارتی در جاده‌های استان هزینه سفر برای رانندگان در تعطیلات پیش به واسطه جریمه‌ها بسیار گران خواهد بود.

امیدوار درباره شرایط ضروری و اصرار رانندگان به انجام سفر هم گفت: هر 24ساعت یک‌بار جریمه برای پلاک به وسیله سامانه‌ها انجام می‌شود. اما در مقاطعی که همکاران ما مستقر هستند سیاست کلی بر محدودیت و عدم‌ورود است. در بیش از 1900نقطه، همکاران ما مستقر می‌شوند و بیش از 700سامانه زیر بار ترافیکی است. تمام ظرفیت ما به‌کار گرفته شده تا محدودیت سفر در سراسر کشور و در بین تمامی شهرها به درستی اجرا شود.


 نظارت نامحسوس بر جاده‌ها

رئیس اداره آموزش فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان گفت:‌ اجازه هیچ ترددی داده نمی‌شود و درصورت تردد هم جریمه‌های قانونی اعمال خواهد شد. به‌گفته سرهنگ افشین مهر‌آفرین، نظارت بر تردد رانندگان هم محسوس و هم نامحسوس انجام خواهد شد و بیشترین نظار‌ت‌ها به‌صورت نامحسوس و اعمال جریمه است.سرهنگ سجاد نامور، معاون اجتماعی نیروی انتظامی خراسان شمالی هم با تأکید بر اینکه پلیس استان با توجه به بسته بودن جاده‌ها به مناسبت عید سعید فطر در ۱۷ نقطه از محورهای استان مستقر می‌شود و ورود و خروج خودروها را کنترل می‌کند، گفت:

بیش از ۳۰۰‌ نیروی پلیس در طول ۲۴ ساعت به‌کار گرفته می‌شوند و ورودی و خروجی‌های شهرستان‌ها را کنترل خواهند کرد. سرهنگ حسین میش‌مست، رئیس پلیس راه خراسان‌رضوی هم با اشاره به جریمه ۲۰۲ دستگاه خودرو در جاده‌های استان، عنوان کرد: این تعداد خودرو پیش از آغاز طرح محدودیت کشوری در راستای اجرای طرح منع ورود خودروهای غیربومی به شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی جریمه شدند و با توجه به اینکه دیروز شهری با وضعیت قرمز در استان نداشتیم این خودروها جریمه 5  میلیون ریالی شدند.

رئیس پلیس راه ایلام از ثبت تخلف تردد غیرضرور خودروها در جاده برون شهری توسط دوربین‌های هوشمند ثبت تخلف خبر داد و گفت: دوربین‌های هوشمند از امروز فعال و خودروهایی که تردد غیرمجاز در محورهای برون شهری داشته باشند به‌صورت اتوماتیک‌وار جریمه می‌شوند. سرهنگ رضا همتی‌زاده تأکید کرد: با توجه به افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در استان، این پلیس در راستای صیانت و سلامت شهروندان از کلیه ابزارها برای قطع زنجیره ویروس استفاده می‌کند.

محمدعلی محمدی، فرماندار همدان هم با بیان اینکه تردد در روزهای منتهی به عید فطر با پلاک غیر‌بومی در همه شهرهای قرمز، نارنجی و زرد ممنوع است، گفت: در روزهای گفته‌شده هیچ مجوز ترددی برای خودروها صادر نمی‌شود و سامانه صدور مجوز ترددهای ضروری غیرفعال خواهد بود. برای برخی از شهروندان همدانی که خودرو با پلاک غیربومی دارند، تردد ممنوع و مشمول جریمه خواهد شد.


شمالی‌ها مسافر نمی‌پذیرند

به‌گفته رئیس پلیس راه مازندران هم  تمام مجوزهای صادر شده برای سفرها باطل خواهد شد. سرهنگ علیرضا قدمی گفت: شناسنامه و سایر مدارک هویتی دیگر به‌عنوان مجوز ورود به مازندران مورد تأیید نیست. وی تأکید کرد: علاوه بر مبادی ورودی اصلی مازندران، همکاران ما در ۵۷ نقطه ورودی شهرهای استان نیز مستقر هستند و رفت‌وآمدها با اجرای ممنوعیت‌هاپایش می‌شود.

محمود قاسم‌نژاد، جانشین رئیس ستاد مدیریت کرونای گیلان هم با بیان اینکه پلیس در مبادی ورودی استان حضور دارد و با خاطیان برخورد خواهد شد، اظهار کرد: قطعاً در این ایام از ورود مسافران و تورهای گردشگری به استان ممانعت به عمل خواهد آمد و افرادی که بخواهند این ممنوعیت‌ها را نادیده بگیرند و از مبادی فرعی وارد استان شوند مشمول جریمه می‌شوند.

محمود قاسم‌نژاد، جانشین ستاد مدیریت مقابله با کرونای گیلان هم از مسدود شدن تمامی سواحل و تفرجگاه‌های برون‌شهری استان در پایان هفته خبر داد و گفت: در ورودی‌های استان، پلیس مستقر خواهد شد و از ورود مسافرین به استان حتی در شهرهای زرد هم جلوگیری می‌کند.


جزئیات ممنوعیت سفر در تعطیلات عیدفطر

احمد شیرانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با تأکید بر اینکه مصوبه محدودیت سفر در تعطیلات عیدفطر منع تردد بین 2 شهر از یک استان را شامل می‌شود، اظهار کرد: تردد بین 2 شهر در یک استان نیز در این مدت ممنوع خواهد بود و مشمول جریمه و اعمال قانون خواهد شد.

به‌گفته رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا، ناوگان حمل‌ونقل عمومی کالا، بار و مسافر و وانت‌بارهایی که در امر جابه‌جایی بار فعالیت دارند از این محدودیت مستثنی هستند. وی درباره نحوه اعمال قانون هم بیان کرد: کنترل ترددها در این ایام به‌صورت هوشمند و با استفاده از دوربین‌های ثبت تخلفات انجام شده؛ همچنین با استفاده از تیم‌های استقراری پلیس و مأموران صورت می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha