سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶
کد خبر: 311528

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، با وجود احتمال کاهش کیفیت هوا و افزایش غلظت آلاینده «ازن» در برخی نقاط طی امروز(۲۱ اردیبهشت ماه) اما تداوم شرایط قابل قبول هوا در بیشتر مناطق ‌پایتخت ‌پیش‌بینی می‌شود.

هوای ‌پایتخت امروز در محدوده «قابل قبول»

سلامت نیوز:براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، با وجود احتمال کاهش کیفیت هوا و افزایش غلظت آلاینده «ازن» در برخی نقاط طی امروز(۲۱ اردیبهشت ماه) اما تداوم شرایط قابل قبول هوا در بیشتر مناطق ‌پایتخت ‌پیش‌بینی می‌شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران حاکی از آن است که در صبحگاه امروز (۲۱ اردیبهشت ماه) در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده قابل‌ قبول قرار خواهد گرفت که ناشی از وزش باد مؤثر و برقراری شرایط مناسب جوی جهت پراکندگی آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است.
طی روز به‌تدریج بر تندی باد افزوده خواهد شد و پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد، هرچند با حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده‌ «ازن» در برخی مناطق احتمال افزایش غلظت این آلاینده و کاهش نسبی کیفیت هوا وجود دارد.


با وزش باد نسبتا شدید و احتمال رگبار پراکنده در ساعات اولیه امشب با وجود ترافیک شامگاهی، کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌ قبول قرار خواهد گرفت، با این حال گسیل گرد و خاک ناشی از وزش باد شدید در مناطق مستعد و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نخواهد بود.


صبح فردا (۲۲ اردیبهشت ماه) پیش‌بینی می‌شود که در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده قابل‌ قبول قرار گیرد. به‌تدریج با رشد ناپایداری جوی همراه با وزش باد نسبتا شدید طی روز شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها فراهم خواهد شد همچنین در مناطق مستعد احتمال گسیل گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا وجود خواهد داشت.


استمرار این شرایط جوی تا شامگاه فردا (۲۲ اردیبهشت ماه) برقراری وضعیت قابل‌ قبول کیفیت هوا را در بیشتر مناطق به‌ دنبال خواهد داشت.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۷۰ بود و هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۶۲ و کیفیت هوا در محدوده ‌قابل قبول است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha