چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۷
کد خبر: 31156

سلامت نیوز: کارشناس امور خانواده معتقد است عدم شناخت کافی زوجین از یکدیگر قبل از ازدواج مهمترین عواملی است که باعث طلاق می شود.

سلامت نیوز: کارشناس امور خانواده معتقد است عدم شناخت کافی زوجین از یکدیگر قبل از ازدواج مهمترین عواملی است که باعث طلاق می شود.

حسین بذرافشان در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در گذشته دلیل اینکه خانواده ها عنوان می کردند ازدواج در فامیل انجام شود بهتر است، این بود که دختر و پسر شناخت کافی از یکدیگر داشته باشند و همین موضوع باعث می شد که زندگیهای مشترک پایداری و تدوام بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه امروزه اغلب ازدواجها از طریق آشنایی های تلفنی و یا اینترنتی انجام می شود، گفت: در اینگونه ازدواجها معمولا رسم و رسوماتی مانند خواستگاری و ...با سیر طبیعی انجام نمی شود، دختر و پسر با یکدیگر توافق کرده و خانواده ها در مقابل عمل انجام شده قرار می گیرند.

این کارشناس امور خانواده تاکید کرد: بعد از گذشت مدتی از ازدواج زوجین، احساس بی پشتوانگی به آنان دست داده و چون این وصلت بدون رضایت هر دو خانواده بوده به همین دلیل حمایت معنوی و مالی از زوج انجام نمی شود.

به گفته بذرافشان، در شرایطی که زوجهای جوان در ابتدای زندگی خود نیازمند حمایت و پشتیبانی هستند عدم این حمایت باعث شکست در زندگیشانمی شود.

وی با اشاره به اینکه دخالت اطرافین مورد دیگری است که منجر به طلاق در میان خانواده های جوان می شود، افزود: عدم استقلال در زندگی و وابستگی شدید طرفین به والدینشان از جمله مسائلی است که در درازمدت دخالت اطرافیان و همچنین طلاق را بدنبال دارد.

وی گفت: هنگامی که پسر هنوز سربازی نرفته و ازدواج می کند، در این شرایط وی از لحاظ مادی و معنوی کاملا به خانواده خود وابسته است به همین دلیل نمی تواند اجازه دخالت به والدینش را ندهد و از همسرش در مقابل آنها دفاع کند که همین امر باعث بروز مشکلات در ابتدای زندگی می شود.

کارشناس امور خانواده به دیگر عوامل بروز طلاق اشاره کرد و افزود: اعتیاد، اختلاف طبقاتی، بیکاری، چشم و هم چشمی، حسادت و... از دیگر عوامل ایجاد کننده طلاق در میان خانواده هاست.
منبع:مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha